Premier League: piloci British Airways pomagają w obsłudze systemowi VAR

Władze angielskiej ekstraklasy piłkarskiej po kilku wpadkach w tym sezonie z systemem VAR zwrócili się o pomoc do pilotów British Airways - podaje "The Times". Dziennik wyjaśnił, że piloci British Airways mają w Premier League poprawić komunikację, w której uczestniczy sędzia główny i arbiter odpowiedzialny za system VAR.

2023-11-25, 13:17

Premier League: piloci British Airways pomagają w obsłudze systemowi VAR
Piloci British Airways pomagają systemowi VAR. Foto: News Images / imago sport / Forum
  • Kontrowersje wzrosły po rozegranych na początku listopada londyńskich derbach Tottenhamu Hotspur z Chelsea (1;4). Selekcjoner reprezentacji Anglii Gareth Southgate stwierdził nawet, że jest znudzony niekończącymi się przerwami w działaniu systemu VAR
  • Pod koniec września Spurs także brali udział w meczu Premier League, który wywołał wiele kontrowersji i żalu po uwzględnieniu zapisu VAR. Wówczas został niesłusznie nieuznany gol napastnika Liverpoolu Luisa Diaza. Tottenham wygrał 2:1


Komisja sędziowska (PGMOL) przyznała się potem do „znaczącego błędu ludzkiego”, a Liverpool wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że „uczciwość sportowa” została naruszona. Menadżer Juergen Klopp wezwał nawet do powtórzenia meczu.

Z kolei trener Arsenalu Mikel Arteta stoi na stanowisku, że nie wolno mówić, że nic się nie stało, tylko na bieżąco rozwiązywać problemy.

- Błędy są częścią ewolucji. Ale musimy rozmawiać głośno. Jeśli masz problem i włożysz go do szuflady, problem jest w szufladzie i w pewnym momencie zacznie śmierdzieć - dosadnie wyjaśnił Hiszpan.

Pierwsze wnioski pilotów BA wskazują na niezbędną potrzebę przejrzystości i precyzji w komunikowaniu. Z ich doświadczeń z ruchu lotniczego wynika, że podstawą jest ograniczenie liczby wypowiadanych sylab do niezbędnego minimum i nieużywania języka nieformalnego.

Według opublikowanego materiału filmowego z wrześniowego meczu Liverpoolu z Tottenhamem komunikację pomiędzy sędzią a asystentem, a także z arbitrem odpowiedzialnym za nagrania wideo uznano za całkowicie chaotyczną.

Spotkało się to z dużą krytyką pilotów kwestionujących sposób, w jaki prowadzony był proces decyzyjny, nawet jeśli chodzi o użyte wyrażenia.

Czytaj także:

kp/PAP

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej