Unijne pieniądze dla małych firm z branży turystycznej. Wsparcie obejmie sześć regionów

2024-01-26, 12:24

Unijne pieniądze dla małych firm z branży turystycznej. Wsparcie obejmie sześć regionów
430 mln zł dla małych firm z branży turystycznej, które będą mogły skorzystać z tych środków po kosztach dużo niższych od kosztów komercyjnych. Foto: Shutterstock/Ground Picture

Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz zapowiedziała uruchomienie funduszu, oferującego pożyczki na preferencyjnych warunkach dla małych firm z sześciu regionów. To 430 mln zł dla małych firm z branży turystycznej.

- Uruchamiamy fundusz pożyczkowy, oferujący pożyczki na preferencyjnych warunkach na wsparcie dla małych firm z sześciu regionów - powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Wyjaśniła, że chodzi o regiony, "w których małe firmy mają szczególnie trudno ze względu na konsekwencje pandemii, ale także na skutki toczącej się w pobliżu wojny".

Dodała, że są to województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie i mazowieckie, bez Warszawy.

Oszczędności mogą wynieść 150 tys. zł

Jak mówiła szefowa resortu, wcześniej podobne rozwiązania były prowadzone ze środków krajowych i na mniejszą skalę, ale ponieważ okazało się efektywne, więc "włączamy fundusze europejskie". Zwróciła również uwagę, że to jest pierwszy taki fundusz z pieniędzy europejskich.

- To 430 mln zł dla małych firm z branży turystycznej, które będą mogły skorzystać z tych środków po kosztach dużo niższych od kosztów komercyjnych. Z wyliczeń wynika, że przy pożyczce 600 tys. zł oszczędności mogą wynieść nawet 150 tys. zł - dodała minister.

Jej zdaniem jest to "dobra oferta dla rozwoju i możliwości budowania się małych firm w tych regionach".

Element strategicznego planu dla Polski

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz powiedziała także, że zarządzanie funduszem zostało powierzone Bankowi Gospodarstwa Krajowego wraz z sześcioma regionalnymi podmiotami z tych sześciu regionów.

- To element strategicznego planu dla Polski, jaki prowadzimy w większości ze środków europejskich; jednym z jego celów jest, aby niezależnie od kodu pocztowego, od miejsca prowadzenia firmy, szanse na dobrą, opłacającą się firmę rodzinną były takie same - podkreśliła minister.

PR24.pl, PAP, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej