Polska eksportuje coraz więcej słodyczy. Kupuje cała Europa
W ubiegłym roku eksport słodyczy z Polski wzrósł w porównaniu do 2009 roku o 20 proc. - do ponad 818 mln euro. O tyle samo zwiększył się ich import - do prawie 393 mln euro.
2011-03-23, 10:17
Głównymi odbiorcami polskich słodyczy są od lat kraje unijne, a zwłaszcza kraje starej piętnastki. W 2010 roku wyeksportowano do tych państw 146 tys. ton za 577 mln euro. Z tych samych państw pochodzi większość polskiego importu.
Trzy czwarte eksportu stanowiły wyroby zawierające kakao, których sprzedano 154,4 tys. ton za 657 mln euro. Natomiast w imporcie słodyczy wyroby z kakao stanowiły 69 proc. (86 tys. ton), a ich wartość wyniosła blisko 289 mln euro. Eksport tych produktów w 2010 r. wyniósł 6 proc. całości eksportu produktów rolno-spożywczych pod względem wartości.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa (FAPA) podała, że o 20 proc. w 2010 r. w porównaniu do 2009 r. wzrósł eksport słodyczy pod względem wartości, a o 12 proc. pod względem ilości - do 203,9 tys. ton. O tyle samo, tj. o jedną piąta, zwiększył się import pod względem wartości, a wolumen wzrósł o 11 proc., do prawie 125 tys. ton. Pozwoliło to na osiągnięcie wysokiego dodatniego salda w handlu zagranicznym słodyczami, które wyniosło 425 mln euro.
REKLAMA
PAP/ab
REKLAMA