Trening relacji i umiejętności miękkich. Polacy znajdują w grach nie tylko rozrywkę
Polski gracz daleki jest od stereotypowego odludka, spędzającego przed monitorem lub przy konsoli całe dni - wynika z raportu poświęconego polskim użytkownikom gier komputerowych. - Duża grupa osób młodych, poprzez gaming nawiązuje kontakty i rozwija umiejętności miękkie - wskazywała Urszula Klimczak, współtwórczyni raportu. - Gry komputerowe to pole do zawiązywania bliskich relacji i formy spędzania czasu, również rodzinnego - dodawała Olga Zalecka.
2024-11-03, 21:27
Z najnowszej edycji badania "Różne twarze polskiego gracza" wynika, że Polacy są dalecy od stereotypów - doceniają aspekt społeczny gier i nie stronią od znajomych, zaś w codziennym życiu mają zainteresowania poza światem gier oraz dbają o swoje zdrowie i kondycję. Granie stało się więc tylko jedną z aktywności, którą świadomie wybierają Polacy.
Korzyści z gier komputerowych także w realnym życiu
- W tym badaniu wzięło udział 54 proc. kobiet i 46 proc. mężczyzn, każda z tych osób jest w innej grupie wiekowej - mówiła w Polskim Radiu 24 Urszula Klimczak, jedna z twórczyń opracowania. Wskazała, że wśród ludzi pracujących gry komputerowe są momentem "wyciszenia, zanurkowania w innych realiach" i zastępują oglądanie filmów. Dodała, że 83 proc. badanych graczy to osoby aktywne zawodowo.
- Jest też duża grupa osób młodych, które, poprzez gaming, nawiązują kontakty, rozwijają swoje umiejętności miękkie, jak komunikacja czy praca zespołowa, a także zwiększają swoją pewność siebie poprzez sukcesy, jakie osiągają. Podbijają swoją wartość, co pomaga im w świecie realnym i otwiera mocno introwertyczne osoby na pokazanie swojej osobowości, czy czegoś, co jest popularne w danej grupie społecznej - mówiła Urszula Klimczak.
Gry komputerowe jako rodzinna rozrywka
Z badania wynika też, że 70 proc. graczy gotuje i chodzi na siłownię - zaznaczyła Olga Zalecka. - To nie są oczywiste dane, przychodzące na myśl o graczach, to stoi w zupełnym kontraście. Gracz ewoluował, zatarła się granica między tymi hardcorowymi i casualowymi. To wszystko jest płynne - podkreśliła.
REKLAMA
Czytaj także:
- Polskie gry, które trzeba znać. Sprawdź, czy twoja ulubiona jest na liście
- Gry komputerowe. Jak nie uzależnić się od wirtualnego świata?
Gościni Polskiego Radia 24 zwróciła uwagę, że gry komputerowe coraz częściej dają szansę na wzmocnienie relacji rodzinnych. - Jeżeli gracze szukają kogoś drugiego do gry, to najchętniej wśród rodziny i znajomych. To pole do zawiązywania bliskich relacji i formy spędzania czasu, również rodzinnego - mówiła Olga Zalecka.
Posłuchaj
Raport "Różne twarze polskiego gracza" przygotowała agencja SW Research na zlecenie firmy HP.
***
Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Ula Klimczak, Olga Zalecka (twórczynie raportu o preferencjach graczy)
Data emisji: 3.11.2024
Godzina emisji: 20.33
Polskie Radio 24/ mbl
REKLAMA
REKLAMA