Koniec z awizami w skrzynce. Polecony przyjdzie mailem
Od 1 stycznia większość urzędów będzie musiała umożliwić odbieranie korespondencji od nich w systemie e-Doręczeń. Skończą się awiza w skrzynkach i poszukiwanie przesyłek na poczcie.
2024-11-19, 15:09
Od 1 stycznia 2025 roku list polecony z urzędu będzie można otrzymać na skrzynkę mailową. Ministerstwo Cyfryzacji uruchomi od stycznia usługę e-Doręczenia na pełną skalę. Nowy system pozwoli obywatelom prowadzić korespondencje elektroniczną z większością urzędów, firm oraz zawodów zaufania publicznego.
Oszczędność czasu
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Dariusz Standerski mówi, że nowy system znacząco usprawni kontakt z urzędami. Podkreśla, że system e-Doręczeń posiada liczne zalety. Między innymi - oszczędność czasu i pieniędzy, wygodę komunikacji oraz poufność korespondencji.
Usługa elektronicznych doręczeń działa już w kontaktach z niektórymi urzędami - można zdecydować się na takie rozwiązanie np. w kontaktach z urzędem skarbowym. Dzięki e-Doręczeniom można rozwiązać problem z awizami, które w skrzynkach pojawiają się nawet wtedy, gdy pod adresem do doręczeń są obecni domownicy czy pracownicy.
Możliwości e-Doręczeń są większe niż tylko odbieranie pism z urzędów. Można go używać również do wysyłania pism do nich, dzięki czemu zawsze będzie pewność, że trafiły one pod właściwy adres.
REKLAMA
Od 1 stycznia, oprócz instytucji takich jak ZUS czy NFZ usługę e-Doręczeń będą musieli udostępnić swoim klientom prawnicy - adwokaci, radcy prawni czy notariusze.
Skrzynkę e-Doręczeń możemy założyć w kilku prostych krokach, składając wniosek poprzez stronę mObywatel.gov.pl. Dokładna instrukcja, jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń dostępna jest TUTAJ.
- Komornicy uruchamiają system e-Doręczenia. Duża zmiana w kancelariach
- Cyfryzacja przedsiębiorstw. Wiemy, która branża przoduje we wdrażaniu nowoczesnych technologii
- Poczta Polska otwiera sklep internetowy
IAR/AM
REKLAMA
REKLAMA