Sport zdominował Google'a w 2024 roku. Jakie hasła wyszukiwali internauci?
Sport, obok polityki czy kultury, pozostaje jedną z dziedzin życia, które przyciągają największą uwagę społeczeństwa. Niezbicie świadczy o tym raport Google'a, w którym możemy poznać najczęściej wpisywane przez Polaków do najpopularniejszej wyszukiwarki frazy.
2024-12-11, 13:40
O tym, ile dla internautów znaczy sport, możemy się przekonać już na samym początku lektury zestawienia. Najpopularniejszym hasłem 2024 roku były bowiem "Mistrzostwa Europy w piłce nożnej". Na siódmym miejscu w tej kategorii sklasyfikowano Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, zaś na dziewiątym pięściarkę Julię Szeremetę.
Srebrna medalistka z Paryża była druga także w kategorii "ludzie", wyprzedzając samego... Donalda Trumpa! O tym, jak kolosalne emocje wzbudziła kontrowersyjna rywalizacja bokserek na IO, świadczą także miejsca nr 5 i 7, które zajęły oskarżane o męskie cechy rywalka Polki Lin Yu-Ting oraz Imane Khelif. Czwarty był tenisista Hubert Hurkacz, a dziewiąty Lamine Yamal - złote dziecko FC Barcelony i bohater Euro 2024 w szeregach reprezentacji Hiszpanii.
Internauci regularnie sprawdzali także medalowy dorobek Biało-Czerwonych, co w kategorii "ile" wywindowało hasło "ile medali ma Polska" na drugie miejsce. Niestety "odświeżanie" przeglądarki nie pomnożyło liczby olimpijskich "krążków" - było ich 10, z czego zaledwie jeden z najcenniejszego, złotego kruszcu.
Copa America, Euro i... krykiet
REKLAMA
Polski raport nie wymyka się ogólnoświatowym trendom. Najpopularniejsze hasła 2024 roku na całym globie również były związane ze sportem. Pierwsze miejsce przypadło południowoamerykańskiemu Copa America, drugie było Euro 2024, a podium zamknęły Mistrzostwa świata w krykiecie mężczyzn Twenty20.
Tuż poza "pudłem" znalazł się mecz Indie - Anglia - również w krykieta. Siódmą lokatę zajęło inne spotkanie Hindusów - tym razem z Bangladeszem. Na dziewiątej pozycji sklasyfikowano natomiast igrzyska olimpijskie.
Wychodzi więc na to, że aż 6 z 10 najpopularniejszych w 2024 roku fraz na świecie i 4 z 10 w Polsce było związanych ze sportem. Czy w kolejnym roku, pozbawionym wielkich imprez sportowych, ta tendencja zostanie utrzymana? Przekonamy się już za 12 miesięcy.
Pełny raport dostępny jest pod tym adresem.
REKLAMA
bg/Google
REKLAMA