Chiński rynek gier: ogromny potencjał i mnóstwo wyzwań
Dlaczego sukces na zachodnich rynkach nie gwarantuje powodzenia w Chinach? O realiach i potencjale chińskiego rynku gier wideo mówił Łukasz Robert Włodarczyk, prezes Silk Road Games.
2025-01-13, 11:00
Gry wideo to prężnie działający sektor gospodarki. Funkcjonowanie na rynku ułatwia cyfrowa globalizacja. Nie ma żadnych przeszkód, by dziś stworzona w Polsce gra debiutowała od razu na światowym rynku. To właśnie dzięki temu polskie produkcje mogą na siebie zarobić.
Mamy jednak rynki i regiony, które rządzą się swoimi prawami. Tak jest w przypadku Chin. To olbrzymi rynek z dużym potencjałem, ale także rządzący się własnymi zasadami i restrykcjami.
Posłuchaj
Nie jest to jednak rynek odizolowany od reszty świata. Do Polski trafiają produkcje realizowane w Państwie Środka, a polscy deweloperzy również próbują swoich szans w Chinach. Da się na ten rynek trafić, trzeba jednak wiedzieć jak. Nie wystarczy do tego sukces na Zachodzie.
O potencjale chińskiego rynku gier wideo i wyzwaniach, które stawia on przed producentami z innych stron świata mówił Łukasz Robert Włodarczyk, prezes Silk Road Games. Spółka jest dystrybutorem gier na licencjonowanym rynku chińskim.
REKLAMA
***
Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Gość: Łukasz Robert Włodarczyk (Silk Road Games)
Data emisji: 12.01.2025
Godzina emisji: 20.33
Źródło: PR24
REKLAMA