Awaria w PKO BP. Problem z płatnościami i BLIK-iem
PKO BP poinformował, że zakończyła się już awaria, która utrudniała klientom banku korzystanie z usługi BLIK oraz płatności na telefon do i z innych banków.
2025-12-06, 15:50
"Występowały utrudnienia". Bank informuje o końcu awarii
O tym, że z usługami PKO BP w sobotę były problemy, świadczą dane serwisu Downdetector. Około godzin 13-16 znacznie wzrosła liczba raportowanych błędów. W szczycie było to ponad 700 zgłaszanych kłopotów z BLIK i 1000 z PKO BP między godziną 14 a 15.
Na facebookowym profilu banku pod jednym z postów można znaleźć komentarze klientów dotyczące problemów, jakie napotykali przy płatnościach. Zgłaszano m.in. odrzucone transakcje za pomocą karty płatniczej oraz BLIK-a oraz brak możliwości zrobienia przelewu. Pomimo tego, że operacje te nie dochodziły do skutku, na koncie blokowano środki, co sprawiało, że klienci martwili się o swoje pieniądze. Ponadto część użytkowników skarży się na niedziałającą aplikację mobilną.
Pod częścią komentarzy pojawiły się odpowiedzi PKO BP. "Występowały utrudnienia w korzystaniu z BLIK oraz płatności na telefon do innych banków. Płatności zbliżeniowe telefonem działały bez zakłóceń. Przepraszamy" - czytamy. Podkreślono też, że "już po utrudnieniach".
Źródło: Polskie Radio/ms