"Rząd prowadzi nieuczciwą kampanię reklamową"
Przedstawiciele polskich organizacji ekologicznych, domagają się od polskiego rządu, aby zaprzestał kampanii reklamowej promującej energię atomową.
2012-04-23, 14:47
Posłuchaj
W ich opinii jest ona jednostronna, nieobiektywna i nie mówi o zagrożeniach, które wynikają z budowy elektrowni atomowej.
Profesor Angelina Nyagu z Ukrainy mówiła na konferencji prasowej, że dopiero po latach widać rzeczywiste skutki wybuchu elektrowni w Czarnobylu. Po pierwsze to liczba zachorowań na wszelkie choroby, ponieważ organizm był porażany w całości, wszystkie organy. Po drugie - osłabienie odporności. Po trzecie zwiększenie liczby chorób onkologicznych - białaczki czy różnych odmian raka.
Ekspert Greenpeace ds. energetyki jądrowej Jan Haverkamp mówił, że obecnie prowadzona przez rząd kampania informacyjna na temat atomu jest nieobiektywna. Twierdzi, że w swojej 30-letniej karierze nie widział bardziej nieobiektywnej i jednostronnej kampanii prowadzonej przez rząd w Europie Środkowej. Dlatego, tłumaczy, Greenpeace musi pomóc lokalnym społecznościom, aby otrzymały pelną informację przed podjęciem decyzji o tym, czy zgodzić sie na budowę elektrowni atomowej w ich okolicy, czy też nie.
Od miesiąca prowadzona jest rządowa kampania informacyjna. Polacy zachęcani są do odwiedzenia strony internetowej www.poznajatom.pl, gdzie mogą zapytać o interesujące ich kwestie związane z problematyką energii atomowej. Kampania ma potrwać dwa lata, Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło na nią 18 milionów złotych.
REKLAMA
Zobacz galerię - dzień na zdjęciach>>>
mch
REKLAMA