W USA żadne inne wydarzenie nie przyciągnie takich pieniędzy
Na miesiąc przed jednym z największych wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych - finałem rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego - Super Bowl, znany jest już cennik reklam stacji telewizyjnych.
2013-01-04, 07:55
Posłuchaj
W roku ubiegłym cena spotu reklamowego nie przekraczała trzech i pół miliona dolarów, w tym roku jedna reklama będzie kosztować nawet ponad cztery miliony.
Koszty transmisji są tak duże, ponieważ Super Bowl przed telewizorami gromadzi nawet 100 milionów widzów. W USA żadne inne wydarzenie sportowe nie ma szans na uzyskanie takiej oglądalności.
Na tak droga promocje w tym roku stać będzie dwóch producentów samochodów, firma promująca witrynę internetową, sprzedawca markowych butów oraz producent napojów.
W USA mecze o Super Bowl cieszą się największą popularnością. Dla porównania, finał mundialu w RPA między Hiszpanią a Holandią zgromadził przed telewizorami 24,3 mln Amerykanów, co jest w tym kraju rekordem oglądalności meczu piłki nożnej.
REKLAMA
ah, IAR
REKLAMA