NFZ: w całym kraju awaria systemu informatycznego

W związku z awarią nie można stwierdzić, czy pacjent jest ubezpieczony. Pacjenci mogą złożyć oświadczenie o prawie do opieki zdrowotnej lub pokazać odpowiedni dokument.

2013-08-01, 09:48

NFZ: w całym kraju awaria systemu informatycznego
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Talmoryair/Wikimedia Commons/CC

Z powodu awarii systemu informatycznego Narodowego Funduszu Zdrowia w czwartek mogą być problemy z weryfikacją prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz uruchomionego niedawno Zintegrowanego Informatora Pacjenta - poinformował Fundusz na stronie internetowej.
"Trwają prace nad usunięciem awarii i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Przepraszamy za utrudnienia" - czytamy w komunikacie.
NFZ przypomina, że w razie braku możliwości elektronicznej weryfikacji ubezpieczenia, pacjenci mogą złożyć oświadczenie o prawie do świadczeń zdrowotnych lub przedstawić jeden z dokumentów potwierdzających takie prawo.

Nowe elektroniczne systemy: ZIP i eWUŚ

System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) działa od 1 stycznia. Pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online w systemie eWUŚ na podstawie numeru PESEL. Dotyczy to gabinetów lekarskich, przychodni i szpitali, które mają podpisane umowy z NFZ.
Zintegrowany Informator Pacjenta ruszył 1 lipca. Dzięki ZIP pacjenci mają m.in. dostęp do historii swojego leczenia. Mogą sprawdzić przez internet, z jakich świadczeń korzystali, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt

PAP/agkm

Galeria: dzień na zdjęciach >>>

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej