Triumf Internetowego autostopu

Z dnia na dzień rosną platformy internetowe kojarzące kierowców i pasażerów. Na portalu carpooling każdej doby pojawia się 900 tysięcy ofert oraz zapytań od autostopowiczów. Śledzi je 4 miliony zarejestrowanych użytkowników.

2013-08-27, 15:44

Triumf Internetowego autostopu
. Foto: Blablacar.pl

Założone w Polsce, zaledwie w listopadzie ubiegłego roku, BlaBlaCar - liczy już 3 miliony osób. Jego twórca, Michał Pawelec, twierdzi, że sukces jest ogromny. Użytkownicy wystawili 97 proc. ocen cztero i pięciogwiadkowych. Zjechali - jak twierdzą w dobrym towarzystwie - 10 krajów Europy. I nawet Izba Skarbowa nie ma zastrzeżeń, bo kierowcy nie zarabiają na podróżnych, którzy jedynie "dokładają się do benzyny". Nie ma dochodu, więc nie ma czego opodatkować. Maksymalne ceny za konkretny przejazd są publikowane przez moderatora strony, wyjaśnia rozmówca Polskiego Radia.

Michał Pawelec podkreśla, że 36 proc. użytkowników platform internetowych dla chcących odbyć wspólną podróż to kobiety. Mogą z góry zaznaczyć, że kierowca ma być tej samej płci.
Tradycyjny autostop z Książeczką Autostopowicza i wydawaniem uprzejmym kierowcom kuponów, na które można było nawet wylosować auto, oficjalnie skończył się w 1995 roku.

abo


REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej