Historia w branży gamingowej? "Sposób na edukację młodych ludzi"
W trakcie niedawnych targów gier wideo Gamescom w Kolonii swoje propozycje dla graczy proponowały liczne polskie podmioty. Wśród nich znalazł się także Instytut Pamięci Narodowej, który stara się dotrzeć do odbiorców z całego świata z grami przybliżającymi polską historię.
2024-09-29, 21:53
Posłuchaj
Magdalena Hajduk i Adrianna Paradowska z Biura Nowych Technologii IPN o projektach gamingowych Instytutu Pamięci Narodowej
Dodaj do playlisty
Za interaktywne, cyfrowe projekty odpowiada Biuro Nowych Technologii IPN, a wśród zrealizowanych projektów można wymienić takie produkcje jak "Gra szyfrów", "Lotnicy - wojna w przestworzach" czy "Warsaw Rising - Miasto Bohaterów". Biuro zaprasza graczy do ściągania gier z platform cyfrowych, ale także stara się zachęcać młodzież do grania w te produkcje w stacjonarnych, a także mobilnych placówkach.
Odpowiedź na potrzeby młodych
- Od samego początku chcieliśmy zdiagnozować, czego potrzebuje młodzież. Zaczęliśmy od badań, które zakończyły się raportem. Wynikało z niego, że młodzież chce się uczyć historii swojego kraju, ale w inny sposób. Chce projektu, który wykorzystuje nowe technologie - wyjaśnia Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN. - Projekty, które ma tworzyć IPN, powinny być innowacyjne i powinny nawiązywać do warstwy kontentowej opartej o petabajty prawdy zgromadzonej przez wiele lat przez Instytut Pamięci Narodowej - dodaje. - I tak się okazało, że młodzież chce nas na targach gamingowych po tym, jak stworzyliśmy pierwszy projekt - dodała dyrektor biura.
Czytaj także:
- Gra jako generator doświadczeń. Wokół książki "Jak i dlaczego tworzymy gry"
- Gamescom. Za nami największe targi w Europie
- Zawsze na wydarzeniach, jak duże targi gamingowe, staramy się zaprezentować naszą szeroką ofertę w możliwie jak najlepszy i jak najbardziej rynkowy sposób. Tak jak 355 tys. wyjątkowych gości, którzy przez cztery dni w Kolonii zwiedzali różne przestrzenie i poznawali różne projekty, to niewątpliwa możliwość do pokazania tego, w jaki sposób, poprzez gaming, interesować nie tylko młodych ludzi, bo zauważamy zainteresowanie w każdym przedziale wiekowym - dodaje Adrianna Paradowska, wicedyrektor Biura Nowych Technologii IPN.
REKLAMA
Posłuchaj
Posłuchaj
Magdalena Hajduk i Adrianna Paradowska z Biura Nowych Technologii IPN o projektach gamingowych Instytutu Pamięci Narodowej 29:14
Dodaj do playlisty
***
Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Magdalena Hajduk, Adrianna Paradowska (Biuro Nowych Technologii IPN)
Data emisji: 29.09.2024
Godzina emisji: 20:32
REKLAMA