Media w Internecie

Nowe technologie wyznaczają kierunki rozwoju, za którymi siłą rzeczy muszą podążać media. Oczekiwania użytkowników rosną, a Internet staje się głównym i często jedynym źródłem informacji i rozrywki.

2014-01-13, 14:02

Media w Internecie
. Foto: flickr/webgod.jesse.torres/PJ

Posłuchaj

13.01.14 Tomasz Sieniutycz o mediach tradycyjnych w Internecie
+
Dodaj do playlisty

Najpierw prasa, potem radio i telewizja, a teraz Internet. Media ewoluowały na przestrzeni lat i gdy wydawało się już, że niekwestionowany prym wieźć będzie telewizja, pojawił się Internet, który stał się nośnikiem wszystkich mediów tradycyjnych. Młode pokolenie nie wyobraża już sobie życia bez połączenia z Siecią, która stanowi podstawowe źródło informacji i rozrywki.

Tomasz
Tomasz Sieniutycz, foto: PR24/PJ

- Na całym świecie mamy do czynienia z ewolucją mediów. W Polsce proces przebiega dość spokojnie. Widać natomiast ewidentne trendy, które pokazują zmianę gustów odbiorców i zmianę wykorzystania wolnego czasu. Coraz mniej czasu poświęca się na korzystanie z mediów tradycyjnych, a coraz więcej tym „na żądanie” dostępnym za pośrednictwem Internetu. Polskie media nadążają za zmianami i nowymi oczekiwaniami odbiorców – wyjaśniał w PR24 Tomasz Sieniutycz, ekspert ds. mediów.

Zmiany technologiczne wpłynęły także na organizację czasu, który przeznaczany jest na kontakt z mediami. Wszystko za sprawą systemu „on demand”, czyli „na żądanie”. Wcześniej porządek ustalały odgórnie przygotowane ramówki i programy. Obecnie każdy ogląda co chce i kiedy chce.

- Nie jesteśmy już niewolnikami ramówek. Postęp technologiczny umożliwia nam oglądanie i słuchanie audycji w dowolnym momencie. Segment „on demand” rozwija się i w przyszłości prawdopodobnie będziemy mogli sami ustalać swoją ramówkę. Nie myślę, abyśmy byli blisko końca mediów tradycyjnych, ale z każdym dniem będziemy coraz bardziej dostrzegać konsumpcję „na żądanie” – mówił Gość PR24.

Zmiany idą w kierunku informacji krótkiej, zwięzłej i aktualnej. Internet pozwala na aktualizację wiadomości na bieżąco i szybki ich obieg, dlatego uznawany jest za przyszłość mediów.

 

PR24/Grzegorz Maj

Polecane

Wróć do strony głównej