Pilnujmy naszych praw
Najczęściej składane skargi na przewoźnika dotyczą zniszczenia lub zagubienia naszego bagażu - mówiła w PR24 Agata Szafraniuk z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
2012-12-11, 12:25
Posłuchaj
Agata Szafraniuk Europejskie Centrum Konsumenckie
Dodaj do playlisty
Gdy linie lotnicze zgubią nasz bagaż mamy prawo kupić rzeczy pierwszej potrzeby. To mogą być zarówno kosmetyki jak i niezbędna odzież. Trzeba pamiętać, żeby zachowywać wszystkie rachunki. Będą one podstawą, aby ubiegać się o zwrot kosztów – mówi Agata Szafraniuk.
Także w przypadku opóźnienia lotu podróżujący ma swoje prawa. Po pierwsze konsument może domagać się informacji, czy lot jest opóźniony czy odwołany. W przypadku późnienia linia lotnicza powinna zaopiekować się klientem. Chodzi o posiłek i napoje. Jeśli tego nie robi, mamy prawo nabyć je sami, a potem na podstawie paragonu domagać się zwrotu wydatków – zapewnia specjalistka z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
REKLAMA