Bezpieczna żywność
Skończył się już czas świeżych warzyw i owoców. Większość produktów trafia do sklepów szczelnie zapakowana, owinięta w folię, zapuszkowana. Konsumenci nie mają możliwości, by sprawdzić czy towar nie kryje jakichś „niespodzianek”.
2013-12-03, 14:28
Posłuchaj
Grudzień jest miesiącem, w którym do sklepów trafia bardzo dużo towarów. Jako klienci stajemy się coraz bardziej wymagający, ale mamy do tego pełne prawo. W niektórych produktach konsument może znaleźć insekty, larwy czy powinien zgłosić tego rodzaju "znalezisko" do Sanepidu? A jeśli tak, w jaki sposób powinno przebiegać takie zgłoszenie?
-Każdego dnia do inspekcji sanitarnej wpływa około 200 – 300 skarg, interwencji z prośba o podjęcie działań interwencyjnych. Dla dobra innych zawsze w takiej sytuacji należy działać. Lepiej jest dmuchać na zimno. Produkty mogą być zanieczyszczone, nieświeże data produkcji może być niewłaściwa jeśli coś takiego się zdarzy należy pójść do kierownika sklepu i zgłosić ten problem. Musimy złożyć skargę lub interwencję do powiatowego inspektora sanitarnego - powiedziała Joanna Narożniak, ekspert, Sanepid.
Producenci, sprzedawcy chcą, aby konsumenci chętnie do nich wracali. Konsumenci od właścicieli sklepów oczekują dobrych i świeżych produktów. Niestety w dzisiejszych czasach, jeśli coś jest nie tak jak byśmy tego chcieli bardzo szybko się denerwujemy. Zupełnie niepotrzebnie, bo każdy problem można rozwiązać.
PR24/ Paulina Olak
REKLAMA
REKLAMA