Podświadoma reklama

Reklama może mieć różne formy. Najczęściej widzimy ją na bilbordach lub w formie przerywników naszych ulubionych seriali i programów telewizyjnych a także przed seansami kinowymi.

2014-07-15, 15:38

Podświadoma reklama

Posłuchaj

15.07.14 Tomasz Sieniutycz: „Odkąd product placement zaczął być coraz bardziej pożądany osiągnął taki poziom, że udało mu się zdystansować reklamę kinową (…)”
+
Dodaj do playlisty

Miłośnicy kina przyzwyczaili się już do tego, że nie muszą się spieszyć i mogą przyjść kilka minut po rozpoczęciu zapowiedzi reklamowych. Jednak często nie zdajemy sobie sprawy z tego, iż ubranie, które noszą bohaterowie filmu i samochody, którymi jeżdżą to bardzo dobrze zaplanowana reklama – lokowanie produktu, czyli  product placement.

Zawiera lokowanie produktów

Reklamodawcy szukają sposobów na to, by zwrócić uwagę na swój produkt. Dlatego każda decyzja o umieszczaniu produktów jest dokładnie przeanalizowana. Nie da się ukryć, że coraz częściej reklamy kreują nasz styl życia.

-  Ta dziedzina reklamy dwa lata temu została uregulowana w prawie polskim. Product placement jest ulokowaniem produktu w danej audycji, który ma odegrać szczególną rolę w przekazie komunikacyjnym. Polega to na tym, że reklama ma na dłużej pozostać w podświadomości widzów. Najważniejsza jest grupa docelowa. Dlatego producenci decydują się na zamieszczenie swoich towarów biorąc pod uwagę konkretnych odbiorców – mówił w PR24 Tomasz Sieniutycz, Grupa Pentagon Research.

Dobrze ulokowana reklama

Product placement to może być udostępnienie rzeczy lub pomoc finansowa. Najczęściej występuje w filmach, serialach, audycjach radiowych a nawet w książkach.

REKLAMA

- Reklama poprzez lokowanie produktów rozwija się bardzo szybko. Umieszczenie produktu w trakcie trwania danego programu owocuje tym, że oglądalność jest znacznie wyższa wynika to z tego, że widz nie wstaje od telewizora. Tak jak to bywa w przypadku reklam, które pojawiają się w trakcie trwania towarzyszących temu programowi blokach reklamowych . To sprawia, że reklama jest efektywniejsza – podkreślił Tomasz Sieniutycz.

PR24/Paulina Olak

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej