24. Poziom: Kholat, czyli polski horror na PC
Stałe poczucie zagrożenia i dezorientacji, tajemnicza historia oraz niewyjaśniona zagadka. 9 czerwca światową premierę miała gra polskiego studia IMGN.pro – Kholat. W najnowszej odsłonie 24. Poziomu, jeden z twórców tytułu, Łukasz Kubiak opowiedział o fabule i założeniach gry z gatunku horroru.
2015-06-13, 20:40
Posłuchaj
Historia opowiedziana w produkcji oparta jest na prawdziwych wydarzeniach. Gracz wciela się w uczestnika tragicznej w skutkach wyprawy rosyjskich alpinistów na Przełęcz Diatłowa. Ekspedycja ta zakończyła się dramatycznie. Ciała uczestników odnaleziono na zboczu tytułowej góry, niedaleko porzuconego obozowiska. Oficjalnie zmarli z wyziębienia. Jednak pozostawione przez nich ślady mogły świadczyć o tym, że rzucili się do panicznej ucieczki.
– Zdecydowaliśmy się oprzeć fabułę na prawdziwym wydarzeniu, gdyż szukaliśmy mocnej inspiracji przy tworzeniu naszej pierwszej gry. Natrafiliśmy na informacje, które przedstawiały mrożące krew w żyłach wydarzenia z zimy 1959 r. Do dzisiejszego dnia zagadkowa śmierć rosyjskich alpinistów nie jest wyjaśniona, co dodatkowo wpływa na mroczny klimat tytułu – powiedział Łukasz Kubiak.
W audycji Kuba Lech zrecenzował również najnowszą odsłonę serii Wolfenstein: The Old Blood. Natomiast Konstanty Młynarczyk (magazyn Chip), Mateusz Skrycki (PCLab) i Michał Pisarski (Komputer Świat) rozmawiali na temat mobilnych technologii przyszłości, a także o tym, że wirtualna rzeczywistość w najbliższych latach zrewolucjonizuje rynek mobilny na świecie.
Nie zabrakło także przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
REKLAMA
Gospodarzem audycji była Kasia Gizińska.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA