Kanon lektur po reformie edukacji. "Nie ma idealnej listy"

Minister edukacji narodowej - Anna Zalewska - podpisała rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego do 8-letnich szkół podstawowych. Jednym z elementów nowego programu nauczania jest odświeżona lista lektur dla klas IV-VIII. O tym, co powinno być ważne w kanonie lektur mówiła prof. Maria Olszewska z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

2017-02-18, 20:08

Kanon lektur po reformie edukacji. "Nie ma idealnej listy"
mat. ilustracyjne. Foto: pixabay.com/Ben_Kerckx

Posłuchaj

18.02.17 prof. Maria Olszewska: „Najważniejsze, by lektury szkolne zachęcały młodych ludzi do czytania książek (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Obok klasyki literatury polskiej i światowej na liście są też pozycje, które dotąd nie były w szkołach omawiane. Nadal będzie obowiązywał podział na dwie listy lektur – obowiązkowe dla wszystkich uczniów i uzupełniające, których wybór będzie należał do nauczyciela.

– Nie ma idealnej listy lektur. Istotnym jest to, by wybrane książki zachęcały uczniów do czytelnictwa i sprawiały im przyjemność obcowania z literaturą. Powinny one również pomagać młodym ludziom w znalezieniu swojego miejsca we współczesnym świecie. Ważną rolę odgrywa w tym procesie nauczyciel, który powinien wspierać ich w odkrywaniu tego, co jest istotne w danej książce. Temu służą lekcje. Powinny być one współpracą i dialogiem na linii uczeń – nauczyciel – powiedziała prof. Maria Olszewska.

Ponadto w audycji prof. Maria Olszewska odniosła się do konkretnych tytułów książek umieszczonych na liście lektur i skomentowała zasadność ich wyboru.

Polskie Radio 24/db

REKLAMA

_____________________

Data emisji: 18.02.2017

Godzina emisji: 19:15

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej