Zarządzanie kryzysowe: pomoc psychologiczna

Ponad 60 proc. Polaków obawia się działań Rosji. Powszechna edukacja społeczna, przygotowanie do ewentualnych wydarzeń lub reakcji jest niezbędna w przypadkach zagrożeń i konfliktów.

2014-05-14, 15:36

Zarządzanie kryzysowe: pomoc psychologiczna
. Foto: flickr/h.koppdelaney

Posłuchaj

14.05.14 Elżbieta Sideris: „Zadaniem mediów jest podawanie jasnych, konkretnych informacji bez podsycania faktów (…)”.
+
Dodaj do playlisty

W Akademii Obrony Narodowej zorganizowano Konferencję Naukową „Zarządzanie kryzysowe w systemie bezpieczeństwa narodowego”. Szczególną uwagę poświęcono aktualnemu stanowi praktyki zarządzania kryzysowego.

Misja mediów

Rola i znaczenie województw oraz jednostek samorządu terytorialnego w krajowym systemie zarządzania jest niezwykle ważna. Podobnie jest z rolą mediów, które coraz częściej wprowadzają w błąd swoich odbiorców.

- Obecnie zagrożenie ze strony Rosji jest realnym problemem. Żyjemy w napięciu i w chaosie informacji, które rzadko są spójne. Zadaniem mediów jest podawanie jasnych, konkretnych informacji bez podsycania faktów. To co słyszymy w mediach nie napawają optymizmem, dlatego obywatele żyją w strachu - powiedziała dr Elżbieta Sideris z Instytutu Ratownictwa Psychologicznego.

Interwencje kryzysowe

Istotnym elementem zadań służb w prowadzenia spójnej polityki zarządzania kryzysowego jest organizacja pomocy psychologicznej.

REKLAMA

- W 2007 roku zmieniła się ustawa o zarządzaniu kryzysowym, w której wzięty pod uwagę został element pomocy psychologicznej. W ustawie o zarządzaniu kryzysowej mówi się o pomocy psychologicznej. Dotyczy do głównie terapeutów, psychologów klinicznych do pracy z ludźmi. Pojawiło się również pojęcie interwencji kryzysowej. Taką osobą może być każdy, kto skończy odpowiedni kurs - dodała dr Elżbieta Sideris.

PR24/Paulina Olak

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej