Wolontariat pracowniczy coraz popularniejszy
Kazimierz Żurek z Ośrodka Analitycznego ThinkTank wyjaśniał w Polskim Radiu 24, czym jest wolontariat pracowniczy i dlaczego rośnie jego znaczenie w polskich firmach. Taki wolontariat jest obecny w Polsce od blisko 10 lat i cały czas rośnie jego popularność wśród przedsiębiorców.
2015-09-09, 16:09
Posłuchaj
Wolontariat pracowniczy polega na podejmowaniu i wspieraniu przez przedsiębiorcę działalności charytatywnej na rzecz wybranych organizacji pozarządowych. W działanie dobrowolnie mogą zaangażować się pracownicy firmy. Aktywność dobroczynna organizacji jest wdrażana w ramach strategii „społecznej odpowiedzialności biznesu”.
– Najczęściej inicjatywa wolontariatu w firmie ma charakter oddolny. Pracownik korporacji zwykle zaangażowany jest już w działalność dobroczynną i poza pracą wspomaga różne fundacje. Przychodzi do kierownika i mówi, że chciałby zaangażować firmę w takie działania. Przedsiębiorstwa chętnie stwarzają pole do takiej aktywności pracowniczej – wyjaśniał Kazimierz Żurek.
– Jeżeli grupa pracowników zawiązuje w firmie taki wolontariat i robi to dobrowolnie, to wzbudza to w nich energię i motywację. Zyskuje także wizerunek korporacji i ona sama, ponieważ pracownik staje się bardziej zmotywowany do pracy – dodał gość Polskiego Radia 24.
Więcej o idei i działaniu pracowniczego wolontariatu w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/gm/pj