Cyfryzacja Polskiego Radia

Panel dyskusyjny dotyczący cyfryzacji mediów w Polsce odbył się w ramach XXIV Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdrój.

2014-09-03, 15:28

Cyfryzacja Polskiego Radia
. Foto: flickr/byrion pr24/jw

Posłuchaj

„Jednym z podstawowych zadań mediów publicznych jest rozwijanie wszelkich kanałów umożliwiających dotarcie do odbiorców (…)”
+
Dodaj do playlisty

Szefowie Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz eksperci, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, rozmawiali o przyszłości nadawców w Polsce. Uczestnicy spotkania próbowali odpowiedzieć na pytanie: czy era cyfrowa zmieni zadania mediów publicznych.

Przyszłość mediów

„Media publiczne są częścią infrastruktury demokratycznego państwa i mają określone zadania” – podkreślał prezes Polskiego Radia, Andrzej Siezieniewski. Wśród poruszanych tematów podczas XXIV Forum Ekonomicznego było także finansowanie programów radiowych i telewizyjnych.

- Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat rynek radiowy i telewizyjny bardzo się spluralizował. Jestem przekonany, że media publiczne zawsze będą ogrywały ważną rolę w życiu społeczeństw na całym świecie. Jednym z podstawowych zadań mediów publicznych jest rozwijanie wszelkich kanałów umożliwiających dotarcie do słuchaczy. Cyfryzacja pozwoli Polskiemu Radiu rozszerzyć swoją ofertę i zlikwiduje lukę technologiczną, która wytworzyła się w wyniku złego rozplanowania częstotliwości  – powiedział Andrzej Siezieniewski.

REKLAMA

Andrzej
Andrzej Siezieniewski, Prezes Zarządu Polskiego Radia, foto: PR24/Paweł Jakubicki

Polskie Radio liderem cyfryzacji

Polska jest 15. krajem, który wchodzi na drogę rozwoju cyfrowego. W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, Polskie Radio w wysokim stopniu jest zainteresowane cyfryzacją, ze względu na powinności, jakie nakłada ustawa, ale także w najlepiej pojętym interesie słuchaczy – stwierdził prezes Polskiego Radia.

- Szansą na dotarcie do 95-97 proc. odbiorców Polskiego Radia jest  zbudowanie sieci cyfrowej, która pozwoli nam na zwiększenie naszej oferty bez bariery, która dzisiaj funkcjonuje w postaci braku częstotliwości. Następuje segmentacja rynku odbiorców radiowych – słuchacze oczekują programów lepiej sprofilowanych i lepiej dostosowanych do ich potrzeb. Multiplikując naszą ofertę programową, jesteśmy w stanie dostosować ją do słuchaczy w różnych grupach wiekowych i w różnych grupach zainteresowania – mówił Andrzej Siezieniewski.

PR24

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej