Pogotowie Konsumenckie: Polubowny Sąd Konsumencki  

Pogotowie Konsumenckie to audycja, w której radzimy, jak dochodzić swoich praw w momencie, kiedy zakupiony przez nas towar lub usługa są niezgodne z umową, a przedsiębiorca nie chce nam uznać reklamacji. W kolejnej odsłonie programu była mowa o tym, jak zgłaszać sprawę do Polubownego Sądu Konsumenckiego. Gościem Polskiego Radia 24 była Justyna Glabian, przewodnicząca Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego w Warszawie.

2016-09-15, 22:02

Pogotowie Konsumenckie: Polubowny Sąd Konsumencki  
mat. ilustracyjne. Foto: pixabay/succo

Posłuchaj

15.09.16 Pogotowie Konsumenckie. Gość: Justyna Glabian, przewodnicząca Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego w Warszawie.
+
Dodaj do playlisty

Zaletą postępowania przed Polubownym Sądem Konsumenckim jest brak nadmiernych formalności, bezpłatność (chyba że zachodzi konieczność zasięgnięcia opinii zewnętrznego eksperta), szybkość i niezawisłość składu sądu.

– Jeśli reklamacja jest nieuznana, konsument może zgłosić się do Polubownego Sądu Konsumenckiego, który znajduje się w każdym województwie. Rozpatruje on spory wynikające z umów sprzedaży i świadczenia usług – mówiła Justyna Glabian. – Sprawa może zakończyć się wyrokiem lub ugodą, które mają moc wyroku i ugody wydawanej przez sąd powszechny po nadaniu im klauzuli wykonalności – wskazywała. – Procedura trwa maksymalnie do trzech miesięcy i jest bezpłatna co do zasady – dodała.

O szczegółach w całym programie.

Audycję prowadził Błażej Prośniewski.  

Polskie Radio 24/dds

______________________

Data emisji: 15.09.2016

Godzina emisji: 21.33


Polecane

Wróć do strony głównej