Pogotowie Konsumenckie. Jak reklamować wyjazdy turystyczne?

Podczas zawierania umów z biurem podróży jedna piąta klientów obawia się upadłości touroperatora - wynika z badań UOKiK. Ochronę podróżnym od niedawna zapewnia w takim wypadku Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. O prawach konsumenta w branży turystycznej mówili w Pogotowiu Konsumenckim Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl).

2016-12-08, 23:30

Pogotowie Konsumenckie. Jak reklamować wyjazdy turystyczne?
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: flickr/Bruno Sanchez-Andrade Nuño

Posłuchaj

8.12.2016 Pogotowie Konsumenckie: reklamacje wyjazdów turystycznych. Goście: Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl).
+
Dodaj do playlisty

Zdaniem Pauliny Rutkowskiej, ze stuprocentową pewnością, co do skuteczności Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego powinniśmy być ostrożni. – Sytuacja na rynku biur podróży jest bardzo dynamiczna. Może się okazać, że nie wszystkie potrzeby konsumentów zostaną zapewnione.

- Klienci polskich biur podroży mogą być spokojni, zostali wyposażeni w pewność, że w przypadku wszelkich problemów znajda się pieniądze żeby im to zrekompensować lub ich do kraju sprowadzić – mówił natomiast Maciej Nykiel. Dodawał, że największym zabezpieczeniem jest gwarancja ubezpieczeniowa, obowiązkowa dla wszystkich organizatorów wyjazdów turystycznych. Żadnej ochronie nie podlegają jednak klienci nabywający usługi u zagranicznych biur podróży.

Goście mówili również o reklamacjach usług turystycznych. Jak podkreśliła Rutkowska, należy zgłaszać je w ciągu 30 dni. Tyle samo czasu ma biuro podróży na ich rozpatrzenie.  – Jeśli nie otrzymamy żadnej informacji, należy uznać, że została rozpatrzona pomyślnie – wyjaśniała.  

Maciej Nykiel wskazywał, że integralną częścią każdej umowy jest szczegółowy opis oferty. Jeśli jakiegoś elementu, który miał zostać zapewniony zabraknie, również można składać reklamację, np. domagając się obniżenia ceny. 

REKLAMA

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.

Polskie Radio 24/ip

Data emisji: 8.12.2016

REKLAMA

Godzina emisji: 21:33

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej