E-commerce ma jednak swoje granice
Raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wskazuje na to, że niewidoczne granice wciąż ograniczają konsumentom dostęp do usług i towarów w UE. Gościem audycji Pogotowie Konsumenckie był Piotr Stańczak dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
2017-01-19, 22:01
Posłuchaj
Od stycznia 2013 do grudnia 2015 sieć Europejskich Centrów Konsumenckich otrzymała ponad 500 skarg w zakresie dyskryminacji konsumenckiej. W stosunku do lat poprzednich to wzrost o 140 procent.
- Geoblokowanie to dyskryminacja klienta, wynikająca z miejsca zamieszkania czy kraju pochodzenia – tłumaczył gość audycji. – Ustalono, że na rynku Unii Europejskiej nie wszyscy są równi. Są różne przyczyny tego zjawiska: techniczne, podatkowe, istnieją również dysproporcje pomiędzy "nowymi" i "starymi" krajami UE – powiedział Piotr Stańczak.
Jak podkreślił Piotr Stańczak, w wyniku tego procederu nie możemy korzystać w pełni z usług on-line. - Jest to bardzo widoczne w przypadku e-commerce, czyli tam gdzie teoretycznie możemy w łatwy sposób zakupić produkt. Zdarza się jednak, że wówczas następuje przekierowanie na polską stronę danego sprzedawcy, gdzie warunki gwarancji, a przede wszystkim jakość i cena mogą się różnić – tłumaczył ekspert.
Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski
REKLAMA
Polskie Radio 24/kawa
_____________________
Data emisji: 19.01.16
Godzina emisji: 21.35
Polecane
REKLAMA