Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów?
Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów.
2017-03-17, 07:33
Posłuchaj
Jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, oszustów przybywa, a skarg jest coraz więcej, dlatego - tegoroczny Dzień Konsumenta poświęciliśmy ochronie osób ulegających namowom akwizytorom – powiedziała Małgorzata Cieloch.
- Zastanówmy się, czy chcemy wpuścić taką osobę do domu i czy będziemy się czuć bezpieczni. Zanim otworzymy jej drzwi, powinniśmy ją też zweryfikować i wylegitymować – ostrzegał Michał Herde.
Jak zauważył Bartosz Wyrzykowski przez telefon czy internet oferowane są często np. produkty finansowe. – Zdarza się, że klienci nie otrzymują wówczas kopii umowy i regulaminu sprzedaży. Kiedy dochodzi później do ewentualnego sporu między klientem, a przedsiębiorcom trudno jest ustalić prawa i obowiązki stron – powiedział gość audycji.
- To bardzo ważne, aby pamiętać o kopii umowy, ponieważ od tego zależne jest potem dochodzenie praw – dodała Małgorzata Cieloch.
REKLAMA
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem audycji była Justyna Golonko
Polskie Radio 24/kawa
_____________________
REKLAMA
Data emisji: 16.03.17
Godzina emisji: 22.10
Polecane
REKLAMA