Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów?

Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów.

2017-03-17, 07:33

Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów?
. Foto: unplash / pixabay

Posłuchaj

21.02.17 Małgorzata Cieloch: Podczas zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa klient powinien otrzymać umowę kupna-sprzedaży, a także umowę o kredyt konsumencki, jeżeli płatność jest rozłożona na raty.
+
Dodaj do playlisty

Jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, oszustów przybywa, a skarg jest coraz więcej, dlatego - tegoroczny Dzień Konsumenta poświęciliśmy ochronie osób ulegających namowom akwizytorom – powiedziała Małgorzata Cieloch.

- Zastanówmy się, czy chcemy wpuścić taką osobę do domu i czy będziemy się czuć bezpieczni. Zanim otworzymy jej drzwi, powinniśmy ją też zweryfikować i wylegitymować – ostrzegał Michał Herde.

Jak zauważył Bartosz Wyrzykowski przez telefon czy internet oferowane są często np. produkty finansowe. – Zdarza się, że klienci nie otrzymują wówczas kopii umowy i regulaminu sprzedaży. Kiedy dochodzi później do ewentualnego sporu między klientem, a przedsiębiorcom trudno jest ustalić prawa i obowiązki stron – powiedział gość audycji.

- To bardzo ważne, aby pamiętać o kopii umowy, ponieważ od tego zależne jest potem dochodzenie praw – dodała Małgorzata Cieloch.

REKLAMA

Więcej w nagraniu.

Gospodarzem audycji była Justyna Golonko

Polskie Radio 24/kawa

_____________________

REKLAMA

Data emisji: 16.03.17

Godzina emisji: 22.10

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej