24. poziom: Diablo III
W Magazynie Nowych Technologii gośćmi Przemysława Pawełka i Katarzyny Gizińskiej byli Rafał Boguta i Paweł Kamiński. Głównym tematem była fabularna gra akcji Diablo III, która niedawno zawitała również na konsole.
2014-10-04, 21:26
Posłuchaj
Akcja trzeciej odsłony kultowego tytułu rozgrywa się dwadzieścia lat po wydarzeniach z Diablo II. Celem gracza jest zdobycie Czarnego Kamienia dusz, dzięki któremu wszyscy władcy demonów zostaną uwięzieni w jednym ciele, a następnie jego zniszczenie.
– Tak naprawdę w trzeciej części niewiele się zmieniło w porównaniu do jej dwóch poprzedniczek. Bohater w dalszym ciągu rozbudowuje swoje umiejętności oraz zdobywa coraz to lepsze uzbrojenie. Cały czas musi też walczyć ze złem. W te grę można grać w nieskończoność i przechodzić ją na różne sposoby – powiedział na antenie PR24 Rafał Boguta, dziennikarz Polskiego Radia, pasjonat gier video.
Nemesis nowością
Nowinką w trzeciej części Diablo, którą wprowadzili twórcy, jest system Nemesis wysyłający w trybie online do gier znajomych potwory, którym udało się pokonać postać gracza i pozwalający pomścić jego śmierć.
– Nemesis zaskoczył mnie dwukrotnie i na początku nie wiedziałem o co chodzi. Jednak za każdym razem mnie pokonał. Kolejnych wizyt Nemesis już nie doświadczyłem. Być może dlatego, ze obniżyłem poziom trudności gry rezygnując z poziomu Udręka – przyznał Rafał Boguta.
REKLAMA
Diablo jedyne w swojej klasie
Istnieje wiele gier nawiązujących mechaniką i klimatem do Diablo. Jednak ten tytuł jest klasą samą w sobie i mimo ogromnych starań ludzi pracujących nad innymi produkcjami, nie udało się dorównać „diabolicznej serii”.
- Pokonać Diablo jest ciężko, bo jak wiadomo, król jest tylko jeden. Dodatkowo ta gra stworzyła swoisty gatunek gier określany mianem hack and slash, czyli cięcia i rąbania, które dominują w tym tytule. Wzorce czerpało z niej wiele innych gier, które mimo wszystko nie dorównują temu, co udało się stworzyć twórcom Diablo – podkreślił Paweł Kamiński z serwisu Polygamia.pl
PR24/Damian Bielecki
REKLAMA