24. Poziom: Intel Extreme Masters 2016
Już po raz trzeci w katowickim Spodku odbyły się finały Intel Extreme Masters - mistrzostw świata w grach komputerowych. Impreza jest jednym z największych i najważniejszych wydarzeń w tej kategorii. W najnowszej odsłonie 24. Poziomu, wraz z zaproszonymi gośćmi, podsumowaliśmy zakończony mundial, a także przyjrzeliśmy się temu, czym jest e-sport.
2016-03-12, 15:02
Posłuchaj
Finały IEM odbyły się w weekend 4-6 marca. Każdego dnia, mieszczący 11 tys. osób, katowicki Spodek szczelnie wypełniały tłumy fanów gier komputerowych. Na ogromnej scenie najlepsi zawodnicy świata rywalizowali w następujących tytułach: Counter Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft.
– Impreza udała się wyśmienicie. Wierzymy, że w tym roku pobiliśmy ubiegłoroczny rekord frekwencji, gdy przybyło do Katowic 104 tys. entuzjastów e-sportu – powiedział Krzysztof Jonak z Intela.
Adrian Kostrzębski z Electronic Sports League, międzynarodowej ligi gier komputerowych, podkreślił, że faworyci nie zawiedli. Na najwyższych miejscach nie pojawili się jednak Polacy.
– Atmosfera na trybunach były rewelacyjna. Jednak czujemy niedosyt z powodu braku chociażby jednego Polaka na podium. Nasi gracze będą mieli okazję do poprawy w przyszłym roku. Muszę podkreślić, że na imprezę przyjeżdżają ludzie z całego świata, co jest dużym wyróżnieniem dla katowickiego wydarzenia – dodał.
REKLAMA
Na temat Intel Extreme Masters 2016 mówił również Tadeusz Zieliński, komentator tegorocznych rozgrywek. Goście omówili także samo zagadnie e-sportu.
W audycji nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
Gospodarzami audycji byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA
REKLAMA