24. Poziom: Intel Extreme Masters 2016

Już po raz trzeci w katowickim Spodku odbyły się finały Intel Extreme Masters - mistrzostw świata w grach komputerowych. Impreza jest jednym z największych i najważniejszych wydarzeń w tej kategorii. W najnowszej odsłonie 24. Poziomu, wraz z zaproszonymi gośćmi, podsumowaliśmy zakończony mundial, a także przyjrzeliśmy się temu, czym jest e-sport.

2016-03-12, 15:02

24. Poziom: Intel Extreme Masters 2016
Zawody Intel Extreme Masters. Foto: facebook.com/iem

Posłuchaj

12.03.16 Adrian Kostrzębski: „Polska jest drugim krajem w Europie pod względem popularności gier komputerowych (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Finały IEM odbyły się w weekend 4-6 marca. Każdego dnia, mieszczący 11 tys. osób, katowicki Spodek szczelnie wypełniały tłumy fanów gier komputerowych. Na ogromnej scenie najlepsi zawodnicy świata rywalizowali w następujących tytułach: Counter Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft.

– Impreza udała się wyśmienicie. Wierzymy, że w tym roku pobiliśmy ubiegłoroczny rekord frekwencji, gdy przybyło do Katowic 104 tys. entuzjastów e-sportu – powiedział Krzysztof Jonak z Intela.

Adrian Kostrzębski z Electronic Sports League, międzynarodowej ligi gier komputerowych, podkreślił, że faworyci nie zawiedli. Na najwyższych miejscach nie pojawili się jednak Polacy.

– Atmosfera na trybunach były rewelacyjna. Jednak czujemy niedosyt z powodu braku chociażby jednego Polaka na podium. Nasi gracze będą mieli okazję do poprawy w przyszłym roku. Muszę podkreślić, że na imprezę przyjeżdżają ludzie z całego świata, co jest dużym wyróżnieniem dla katowickiego wydarzenia – dodał.

REKLAMA

Na temat Intel Extreme Masters 2016 mówił również Tadeusz Zieliński, komentator tegorocznych rozgrywek. Goście omówili także samo zagadnie e-sportu.

W audycji nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

Gospodarzami audycji byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.

Polskie Radio 24/db

REKLAMA


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej