24. Poziom: Muzyka do gier coraz popularniejsza
Niedawno w magazynie 24. Poziom mówiliśmy o tworzeniu muzyki do gier. Teraz czas na opowieść o drugim życiu ścieżek dźwiękowych – fani lubią bowiem wracać do ścieżek dźwiękowych, ale już bez odpalania gier, którym pierwotnie towarzyszyły. Gośćmi audycji byli Mariusz Borkowski, współzałożyciel wytwórni fonograficznej Gamemusic Records i Arkadiusz Reikowski, kompozytor autor muzyki do Kholat czy Layers of Fear.
2017-06-10, 15:15
Posłuchaj
W ostatnim czasie na rynku ukazała się płyta winylowa z muzyką do gry Kholat. Co wpływa na rosnącą popularność ścieżek dźwiękowych z gier? – W Polsce mamy kompozytorów muzyki do gier na światowym poziomie – wskazywał Mariusz Borkowski. – Sama muzyka do Kholata jest unikatowa. To minimalizm, a przy tym połączenie pracy kompozytora z kwartetem smyczkowym i jedną z najbardziej znanych piosenkarek, wykonujących muzykę w grach – dodawał.
Sam kompozytor, Arkadiusz Reikowski, zauważył, że dobrze zrobiona muzyka z gier – tworzona początkowo jako element towarzyszący rozgrywce – bez trudu może stanowić osobne dzieło.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek.
REKLAMA
Polskie Radio 24
_________________
Data emisji: 10.06.17
Godzina emisji: 14.15
REKLAMA
REKLAMA