Starcraft - nowa wersja starej gry
Po co graczom i producentom przypominanie starych tytułów? Czy to coś więcej jak "odgrzewane kotlety"? Gośćmi audycji 24 poziom byli Bartek Stodolny z serwisu Polygamia i Tadeusz Zieliński ze studia Flying Wild Hog.
2017-08-26, 15:03
Posłuchaj
Na pecety trafiła właśnie nowa wersja pierwszej części "Starcrafta" z 1998 roku - lubianej strategii, która po 20 latach wciąż jest popularną dyscypliną e-sportową. Gra studia Blizzard to tylko jeden z wielu tytułów, które doczekały się w ostatnich latach powtórnych premier.
Jak podkreślił Kuba Lech, jedyne co zostało w tym przypadku poprawione to grafika, która został dopasowana do współczesnych realiów.
- Gry się bardzo szybko starzeją, jeśli chodziło warstwę wizualną i audio – tłumaczył Bartek Stodolny, to, że coś ładnie wyglądało w 1998 r. nie znaczy że z łatwością zostanie uruchomione na współczesnych maszynach, czy systemach operacyjnych. W przypadku "Starcrafta", rozdzielczość gry nie była dostosowana do monitorów Full HD. Żeby więc podczas gry nie bolały nas oczy, została ona odnowiona – powiedział gość audycji.
Jak tłumaczył Tadeusz Zieliński remake czy reboot to inaczej zrobienie danej gry na nowo. W przypadku "Starcrafta" mamy do czynienia z remasterem, czyli "podciągnięciem" gry do współczesnych standardów, najczęściej jest to więc unowocześnienie grafiki – powiedział ekspert.
REKLAMA
W audycji zaprezentowany został także przegląd wiadomości technologicznych i recenzje.
________________________________________
24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje
Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek i Kuba Lech
REKLAMA
Polskie Radio 24/kawa
_____________________
Data emisji: 26.08.17
Godzina emisji: 14.15
REKLAMA
REKLAMA