Oczekiwania Polaków wobec polityków
Konflikt pokoleń, kwestie światopoglądowe, programy wsparcia regionów, JOW-y – to motywy, które zdominowały dotychczasową kampanię wyborczą. Goście Debaty Poranka Marcin Celiński z kwartalnika Liberte i Jarosław Makowski z Instytutu Obywatelskiego zastanawiali się czy kwestie podejmowane w kampanii wyborczej są równie istotne dla wyborców.
2015-07-29, 10:23
Posłuchaj
W trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu w stolicy Dolnego Śląska premier Ewa Kopacz zapowiedziała, że blisko 100 mln. złotych z budżetu państwa przeznaczy na działania Wrocławia w ramach Europejskiej Stolicy Kultury. Wsparcie finansowe otrzymają także inne regiony. Kampanię wyborczą prowadzi również Beata Szydło.
Jarosław Makowski z Instytutu Obywatelskiego powiedział w Polskim Radiu 24, że aktywność Ewy Kopacz, wsłuchiwanie się w głosy obywateli i odwiedzanie poszczególnych regionów nie jest złym pomysłem. W jego ocenie każdy rejon boryka się z innymi problemami.
- Trzeba pamiętać o tym, że inne są źródła bezrobocia na Podkarpaciu, a inne na Podlasiu. Dlatego uważam, że dobrze rząd zajmuje się tymi sprawami. Owszem trzeba przyznać, że kampania rządzi się swoją logiką, ale jest to czas, w którym zmniejsza się dystans między politykami, a wyborcami – podkreślił Jarosław Makowski.
Jarosław Makowski/fot.PR24/MS Zdaniem Marcina Celińskiego z kwartalnika Libertwe, że poprzez wyjazdowe posiedzenia rządu Ewa Kopacz nie zdobędzie wyborców.
- Koncepcja bliżej ludu nie jest złym pomysłem. Sądzę, że PR-owcy zapominają o tym, że wszystko należy robić odpowiednio do predyspozycji kandydatów. Uważam, że niektóre doświadczenia, którym jest poddawana Ewa Kopacz nie są dopasowane do jej osobowości – mówił gość Debaty Poranka.
Marcin Celiński/fot.PR24/MS Audycję prowadził Robert Walenciak.
Polskie Radio 24/op