Poseł Koalicji Polskiej o sprawie podatku od reklam: obecnie nie jest to odpowiedni czas na jego wprowadzenie
- Każdy czas na wprowadzanie podatków w okresie pandemii jest złym czasem. Nie chodzi o to, że ograniczy on wolność słowa. Chodzi o to, że niektóre media nie wytrzymają tego finansowo - powiedział Paweł Bejda z PSL-Koalicji Polskiej.
2021-02-11, 08:14
Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ. Część prywatnych mediów protestuje we wspólnej akcji "Media bez wyboru".
Powiązany Artykuł
"W ten sposób same pozbawiają się zysków". Edyta Hołdyńska o proteście mediów
- Każdy czas na wprowadzanie podatków w okresie pandemii jest złym czasem. To przecież media przypominają o różnego rodzaju aferach rządzących niezależnie czy to z prawej, czy lewej strony, czy ze środka. Nie chodzi o to, że podatek ograniczy wolność słowa. Chodzi o to, że niektóre media nie wytrzymają tego finansowo - wskazał Paweł Bejda.
Posłuchaj
W ocenie posła, "Jarosław Kaczyński idzie drogą Viktora Orbana, który spowodował, że m.in. poprzez podobne działania 90 proc. mediów na Węgrzech znajduje się w rękach rządowych lub pod wpływem partii rządzącej".
- To, co kiedyś mówił prezes Kaczyński, że w Polsce będzie tak jak na Węgrzech, po prostu realizuje i to bardzo skutecznie. Jeśli nie będzie wspomnianych mediów, to nikt nie będzie patrzył na ręce władzy, obojętnie kto by u niej był - stwierdził Bejda.
REKLAMA
Odnosząc się do planowanego wprowadzenia podatku, rozmówca Stanisława Janeckiego wskazał, że wtedy jego koszty poniesie końcowy odbiorca mediów.
* * *
Audycja: "24 pytania"
Prowadzący: Stanisław Janecki
Gość: Paweł Bejda, PSL-Koalicja Polska
Data emisji: 11.02.2021
Godzina emisji: 07.37
Polskie Radio 24/db
REKLAMA