Gry planszowe. Sposób na uczenie historii
Lekcja w szkole, czy też opasła książka, to niekonieczne najatrakcyjniejsze dla młodego człowieka formy przyswajania wiedzy historycznej. Jedną z recept na brak zainteresowania młodzieży przeszłością mogą być planszówki. W audycji Nos Kleopatry o tym, dlaczego gry są pomocne przy przekazywaniu historii, mówili Karol Madaj z Wydziału Edukacji Instytutu Pamięci Narodowej i Filip Miłuński z wydawnictwa Granna.
2017-05-27, 11:31
Posłuchaj
W ostatnich latach dużą popularnością cieszyła się "Kolejka". – W Instytucie Pamięci Narodowej zrodziła się potrzeba tworzenia gier, które będą przekazywać wiedzę o historii Polski – relacjonował w Polskim Radiu 24 Karol Madaj, autor "Kolejki". – W Biurze Edukacji IPN zajmujemy się wprowadzaniem młodych ludzi w historię. Nie zawsze książka jest medium, po które chętnie sięga się będąc nastolatkiem. Tymczasem, w gry uczniowie grają chętniej. W ich edukacji planszówki bywają skuteczniejsze – tłumaczył gość audycji Nos Kleopatry.
Sama gra przenosi uczestników rozgrywki do czasów PRL-u. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zgromadzi produkty z listy. Oczywiście wcześniej należy przebrnąć przez tytułową "kolejkę".
– "Kolejka" pokazuje przewagę gier planszowych nad innymi mediami opiewającymi historię, czyli książkami czy filmami. Gra jest zaprojektowanym doświadczeniem. Osoby kompletnie nieznające tematu, w przeciągu godziny, dwóch, mogą coś przeżyć – oceniał Filip Miłuński.
Wydana przez IPN "Kolejka" została przez ekspertów z branży gier planszowych wybrana "Grą Roku 2012". Po raz pierwszy w historii tytuł otrzymała gra zaprojektowana w Polsce.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem programu był Wiktor Świetlik.
Polskie Radio 24/mp
_____________________
REKLAMA
Nos Kleopatry w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
Data emisji: 26.05.17
Godzina emisji: 22.12
REKLAMA