X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Kwadratura kultury". Promocja kultury na przykładzie kół gospodyń wiejskich

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2019 00:00
- Jak ja referuję komuś, jak można zrobić czegoś promocję i mówię "trzeba zawiadomić koła gospodyń wiejskich". to patrzą na mnie jak na ufoludka - mówiła Irena Groblewska, poetka, autorka filmów telewizyjnych o sztuce i specjalistka ds. public relation w Polskim Radiu 24.
Audio
  • Irena Groblewska o oddolnej promocji kultury ("Kwadratura kultury" / PR24)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com

Rok temu w miejscowości Olszyc Szlachecki na Podlasiu zawiązało się Koło Gospodyń Olszynianki. Założyły je, a potem zasiliły aktywnością uzdolnione panie, podtrzymujące tradycje rękodzieła artystycznego lub utalentowane muzycznie czy tanecznie. Olszynianki motywuje autentyczna potrzeba krzewienia kultury wśród lokalnej (i nie tylko) społeczności. O oddolnym promowaniu kultury mówiła w Polskim Radiu 24 Irena Groblewska.

EN_01316521_0030 kopia 1200.jpg
"Kwadratura kultury". Tkanina: spleciona z polskimi dziejami

Promocja kultury w rękach odbiorców

Gość PR24 wyjaśniła, że kulturę można promować oddolnie, a wręcz nawet, że tego rodzaju promocja może być znacznie skuteczniejsza od promocji zorganizowanej przez wielkie firmy. Dała przykład filmu "Legiony", który wchodził do kin równocześnie z filmem "Piłsudski", a także w gorącym okresie, kiedy na ekrany wchodziło kilka innych produkcji.

Jak stwierdziła - "Legiony" zostały "skanibalizowane" głównie przez "Piłsudskiego", ale także zły moment wprowadzenia filmu do kin. Z tego powodu były w kinach bardzo krótko. Tymczasem teraz... przeżywają renesans i to właśnie przez oddolną inicjatywę.

>>> [CZYTAJ RÓWNIEŻ] "Legiony" w kinach w całym kraju. "Film ważny historycznie, o wyborach młodych ludzi"

- Nie wszyscy wiedzą, że wystarczy zebrać 15 osób, np. przyjaciół z klatki schodowej i zamówić w kinie dany film. Przez ostatnie półtora miesiąca mamy do czynienia z oddolną "legionomanią", którą ja już od strony naukowej obserwuję. Polega ona na tym, że ludzie sami się organizują, dzwonią do kina, które miało w repertuarze film i mówią "my chcemy seans grupowy". W jednych miejscach są seanse na 400 osób, na 600 osób - jest codziennie lista seansów, które z inicjatywy oddolnej się odbywają - opowiedziała Irena Groblewska, dodając, że po premierze na seanse przychodziło po 12 osób.

Gdzie i jak się promować?

Irena Groblewska stwierdziła, że jeśli chce się promować kulturę, nie należy się opierać na wielkich agencjach PR-owych. - Na początku wspomniano koło gospodyń wiejskich. Jak ja referuję komuś, jak można zrobić czegoś promocję i mówię "trzeba zawiadomić koła gospodyń wiejskich". to patrzą na mnie jak na ufoludka - mówiła.

>>> [ZOBACZ TAKŻE] "Kwadratura kultury". Polskie kino wojenne w latach PRL-u

Tymczasem, jak się okazuje, od półtora roku koła gospodyń wiejskich znów stały się popularne i dziś niemal każda gmina ma swoje. - Ja mogę podać przykład z mojej gminy - panie z koła gospodyń wiejskich w Olszycu Szlacheckim, Olszynianki, były już dwa razy w operze warszawskiej. One mają taką potrzebę, żeby jeździć do opery. One same się organizują, żeby zrobić seans dla młodzieży, żeby zrobić wycieczkę - opowiadała Irena Groblewska.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

* * *

Audycja: "Kwadratura kultury"
Prowadzi: Monika Małkowska
Gość: Irena Groblewska, poetka, autorka filmów o sztuce, specjalistka ds. public relation.
Data emisji: 17.12.2019
Godzina emisji: 23.35

jmo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Kwadratura kultury". Wystawa, która obrazuje motywy Wyspiańskiego

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2019 23:59
- Punktem odniesienia wystawy jest cała twórczość Stanisława Wyspiańskiego. Recenzje i opinie, które zawarł w dramatach oraz twórczości plastycznej zaciążyły w sposób złowróżbny na naszym rozumieniu polskości - powiedział dyrektor Muzeum Plakatu w Wilanowie ‎Mariusz Knorowski, który był gościem Moniki Małkowskiej w audycji "Kwadratura kultury" w Polskim Radiu 24.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Kwadratura kultury". Konkursowa wystawa biżuterii artystycznej w Galerii Milano

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2019 14:55
Na początku XXI stulecia upodobania estetyczne i proekologiczna postawa zmieniły podejście do biżuterii. Już nie wartość surowców, ale pomysłowość projektanta odgrywa wiodącą rolę. O wystawie "Kolekcja" grupującej prace 30 artystów z okazji 30-lecie istnienia Galerii Milano mówiła w Polskim Radiu 24 Elżbieta Kochanek-van Dijk, artystka, kuratorka, założycielka i szefowa galerii.
rozwiń zwiń