Izera powtórzy sukces Fiata 126p? Wojciech Jakóbik: to auto ma się sprzedawać
- Izera może powtórzyć schemat "malucha", Fiata 126p, który faktycznie powstawał w Polsce, dawał Polakom miejsca pracy, ale był owocem współpracy międzynarodowej - mówił w Polskim Radiu 24 Wojciech Jakóbik, red. naczelny portalu BiznesAlert.pl.
2020-07-29, 11:21
Polski samochód elektryczny - Izera - w trzecim kwartale 2023 roku ma zjechać z taśmy produkcyjnej. Przedstawiciele spółki ElectroMobility Poland zaprezentowali prototypy dwóch aut. W przyszłym roku na Śląsku ma się rozpocząć budowa fabryki.
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
Dofinansowanie zakupu ładowarek do samochodów elektrycznych. Minister klimatu zapowiedział program
Powtórzy sukces "malucha"?
- Samochód zapowiada się dobrze, ale jeszcze długa droga do jego wdrożenia - przyznał Wojciech Jakóbik. Jak zaznaczył, w produkcji masowej pomogliby nowi partnerzy finansowi oraz "koncern, który zechciałby zainwestować w ten model". - Izera może powtórzyć model "malucha", Fiata 126p, który faktycznie powstawał w Polsce, dawał Polakom miejsca pracy, ale był owocem współpracy międzynarodowej - powiedział gość PR24.
A zatem, jak wskazał, "ten polski samochód elektryczny będzie bardziej międzynarodowy, niż mogłoby się zdawać". - Moim zdaniem nie ma w tym nic złego, ponieważ know-how, wiedza nt. budowy samochodów elektrycznych dopiero spływa do Polski - zaznaczył red. naczelny portalu BiznesAlert.pl.
REKLAMA
Czytaj także:
- W Polsce rusza produkcja kolejnego elektrycznego samochodu dostawczego
- Izera. Polski samochód elektryczny ma zjechać z taśmy produkcyjnej w 2023 roku
Izera ma się sprzedawać
Przedstawiciele ElectroMobility Poland nie chcą mówić, z kim prowadzą rozmowy ws. inwestycji w Izerę. - Można podejrzewać, że to będzie jeden z największych koncernów. Można też podejrzewać, że jeśli słyszymy coś o Czechach, może to być Volkswagen (posiadacz 100 proc. akcji Škoda Auto - przyp. red.) - wskazał Wojciech Jakóbik.
- Organizatorzy konferencji podkreślali, że zależy im na najnowszych technologiach, nie tylko związanych z zasilaniem samochodu, ale także tych, które gwarantują komfort, po to, żeby ten samochód się sprzedawał. Ma się sprzedawać i to w ofercie, która zakłada raty nawet niższe od rat na samochody spalinowe. Organizatorzy mówili o tym, że ma to być "elektryk dla mas" - powiedział gość Polskiego Radia 24.
Więcej w nagraniu.
* * *
Audycja: Temat dnia / Gość PR24
REKLAMA
Prowadzący: Michał Rachoń
Gość: Wojciech Jakóbik (BiznesAlert.pl)
Data emisji: 29.07.2020
Godzina emisji: 10.33
REKLAMA
PR24/ms,
REKLAMA