Wakacje z biurem podróży. "Trzeba zejść na ziemię z pięknych marzeń o raju"
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów co roku wpływają skargi na usługi turystyczne. Dotyczą przede wszystkim spraw indywidualnych, jak zły standard hotelu, czy nieodpowiednia organizacja wyjazdu. Wspólna kampania ponad 40 instytucji przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. W audycji Pogotowie Konsumenckie mówiła o tym Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2017-06-29, 18:29
Posłuchaj
Jak podkreślała gość, choć w katalogach biur podróży widzimy piękny hotel, plażę i myślimy, że takie zastaniemy na miejscu, "trzeba zejść na ziemię z pięknych marzeń o raju". – Zaglądamy nie tylko do katalogu, ale czytamy umowę. Zwracamy uwagę nie tylko na cenę, ale sprawdzamy jakim środkiem transportu dotrzemy na miejsce, kiedy będzie wylot, przylot, w jakim hotelu będziemy nocować, jaki będzie program imprezy, wycieczki fakultatywne, wyżywienie. To są cenne informacje i niezbędne, byśmy w przyszłości dochodzili swoich praw – wyjaśniała.
Agnieszka Majchrzak wskazywała, że do UOKiK często wpływają skargi dotyczące na przykład skrócenia czasu wycieczki, czy zmiany kategorii hotelu. Konsumenci reklamują również np. widok z okna. – Sprecyzujmy pojęcia: pokój z widokiem, zaciszna okolica, blisko plaży. To ważne, bo mogą to być zupełnie inne odległości dla mnie i biura podroży. Poprośmy, by te informacje zostały wpisane w umowie, prowadźmy korespondencję mailową. Im więcej informacji zbierzemy przed, tym spokojniej będziemy mogli spać – oceniła.
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem programu była Justyna Golonko.
REKLAMA
Polskie Radio 24/ip
_____________________
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
Data emisji: 29.06.2017
Godzina emisji: 20:35
REKLAMA