Pogotowie Konsumenckie: Jak reklamować artykuły budowlane?
Gośćmi Pogotowia Konsumenckimi były Iwona Tokarska z Departamentu Wyrobów Budowlanych w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego i Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ekspertki mówiły w Polskim Radiu 24 m.in o tym, kiedy możemy reklamować artykuły budowalne.
2017-09-28, 21:03
Posłuchaj
Podczas telefonicznego dyżuru Pogotowia Konsumenckiego jedna ze słuchaczek zapytała, czy w przypadku położenia na ścianę płytek przeznaczonych do wykładania podłóg, nie będzie problemu z późniejszą, potencjalną reklamacją produktu.
– Taki wyrób oczywiście można położyć na ścianę, ale trudno ocenić, jak on się w późniejszym czasie zachowa. Najważniejsze jest czytanie etykiet, tam mamy opisane zastosowanie produktu. W przypadku płytek, może to być podłoga, ściana czy sufit (…). W kontekście podłóg najważniejsza jest wytrzymałość na zginanie, a dla płytek ściennych i sufitowych, przyczepność. Płytka podłogowa położona na ścianie zapewne się nie złamie, ale może odpaść – mówiła w PR24 Iwona Tokarska.
– W przypadku, gdy stosujemy dany wyrób niezgodnie z oznaczeniem producenta, to oczywiście możemy mieć problem z reklamacją. W reklamacji musimy bowiem opisać, co się wydarzyło. W przypadku niezgodnego użycia produktu konsumentowi będzie zatem trudno zgłosić reklamację – wyjaśniała Małgorzata Cieloch.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu była Sylwia Zadrożna.
Polskie Radio 24
Data emisji: 28.09.17
Godzina emisji: 20.35
REKLAMA
REKLAMA