Pogotowie Konsumenckie: Jak reklamować artykuły budowlane?

Gośćmi Pogotowia Konsumenckimi były Iwona Tokarska z Departamentu Wyrobów Budowlanych w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego i Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ekspertki mówiły w Polskim Radiu 24 m.in o tym, kiedy możemy reklamować artykuły budowalne.

2017-09-28, 21:03

Pogotowie Konsumenckie: Jak reklamować artykuły budowlane?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: flickr/nolosabias/CC BY-NC-ND 2.0

Posłuchaj

28.09.17 Pogotowie Konsumenckie: Ekspertki o reklamowaniu artykułów budowlanych
+
Dodaj do playlisty

Podczas telefonicznego dyżuru Pogotowia Konsumenckiego jedna ze słuchaczek zapytała, czy w przypadku położenia na ścianę płytek przeznaczonych do wykładania podłóg, nie będzie problemu z późniejszą, potencjalną reklamacją produktu.

– Taki wyrób oczywiście można położyć na ścianę, ale trudno ocenić, jak on się w późniejszym czasie zachowa. Najważniejsze jest czytanie etykiet, tam mamy opisane zastosowanie produktu. W przypadku płytek, może to być podłoga, ściana czy sufit (…). W kontekście podłóg najważniejsza jest wytrzymałość na zginanie, a dla płytek ściennych i sufitowych, przyczepność. Płytka podłogowa położona na ścianie zapewne się nie złamie, ale może odpaść – mówiła w PR24 Iwona Tokarska.

– W przypadku, gdy stosujemy dany wyrób niezgodnie z oznaczeniem producenta, to oczywiście możemy mieć problem z reklamacją. W reklamacji musimy bowiem opisać, co się wydarzyło. W przypadku niezgodnego użycia produktu konsumentowi będzie zatem trudno zgłosić reklamację – wyjaśniała Małgorzata Cieloch.

Więcej w całej audycji.

REKLAMA

Gospodarzem programu była Sylwia Zadrożna.

Polskie Radio 24

Data emisji: 28.09.17

Godzina emisji: 20.35

REKLAMA


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej