"Greenhouse silent disco". Polska instalacja na Triennale w Mediolanie
- W tym roku na Triennale w Mediolanie prezentujemy zupełnie wyjątkową instalację, która łączy współczesny design i sztukę z najnowszymi osiągnięciami nauki. Uczestnicy mogą zobaczyć szklarnię przyszłości, w której mogą spróbować nauczyć się języka roślin - wyjaśniła na antenie Polskiego Radia 24 Weronika Elertowska. Gościem audycji był także prof. Hazem Kalaji.
2022-07-31, 08:15
Triennale w Mediolanie od 1923 r. jest jedną z wiodących instytucji kulturalnych na świecie, przekazującą złożoność współczesnego świata w wielu formach artystycznych - designie, architekturze oraz sztukach wizualnych, scenicznych i performatywnych. Celem projektu jest odnalezienie szerszych, bardziej innowacyjnych sposobów myślenia, łączących doświadczenia różnych kultur i języków w jednym miejscu i czasie.
Weronika Elertowska oraz prof. Hazem Kalaji opowiedzieli na antenie Polskiego Radia 24 o szczegółach dotyczących polskiej instalacji na Triennale pt. "Greenhouse silent disco". - W tym roku prezentujemy zupełnie wyjątkową instalację, która łączy współczesny design i sztukę z najnowszymi osiągnięciami nauki. Na polskiej eskpozycji w Mediolanie uczestnicy mogą zobaczyć szklarnię przyszłości, w której mogą spróbować nauczyć się języka roślin - wyjaśniła Weronika Elertowska.
- Myślę, że jest to absolutnie wyjątkowy pawilon - podkreśliła. Jak wskazała, główną inspiracją do powstania tej instalacji były badania prowadzone przez prof. Hazema Kalajiego. Gość audycji dodała ponadto, że projektantki działające przy tej wystawie opracowały jej architekturę w sposób włączający - tak, aby uwzględnić potrzeby roślin i zminimalizować ich stres.
"Greenhouse silent disco"
Prof. Hazem Kalaji wskazał z kolei, że na wystawie rośliny są umieszczone w specjalnym zamkniętym pomieszczeniu, daleko od natury, czyli w nienaturalnych dla nich warunkach wzrostu. - Musieliśmy się zmierzyć z kilkoma wyzwaniami między innymi dotyczącymi tego, jakiego typu rośliny wybrać, aby zapewnić im przetrwanie do końca wystawy, czyli na około sześć miesięcy - wyjaśnił.
REKLAMA
Dodał ponadto, że rośliny umieszczone na ekspozycji pochodzą z polskich lasów, a po zakończeniu prezentacji w Mediolanie organizatorzy z powrotem umieszczą je w rodzimym środowisku naturalnym.
Więcej w nagraniu.
Posłuchaj
* * *
Audycja: "Kulturalnie na temat"
REKLAMA
Prowadząca: Katarzyna Cygler
Gość: Weronika Elertowska (menedżer megaprojektu "Polski Romantyzm"); prof. Hazem Kalaji (SGGW)
Data emisji: 30.07.2022 r.
Godzina emisji: 23.35
REKLAMA
ng//triennale.org
Polecane
REKLAMA