Michał Dworczyk: tryb prac nad projektem ws. matur wynika z ekstraordynaryjnej sytuacji
- Tryb procedowania projektu dotyczącego matur jest ekstraordynaryjny, bo sytuacja jest ekstraordynaryjna. Kto by się spodziewał, że część związkowców weźmie uczniów klas maturalnych jako zakładników - powiedział szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk.
2019-04-25, 11:32
Dworczyk komentował podczas konferencji prasowej w Sejmie bardzo szybkie tempo prac legislacyjnych nad projektem nowelizacji ustawy oświatowej, który zakłada, że dyrektorzy szkół będą mieli prawo do dopuszczenia uczniów do matury. Szef KPRM podkreślił, że prace nad projektem odbywają sie zgodnie z obowiązującym prawem.
- Rzeczywiście, jest to tryb ekstraordynaryjny, bo sytuacja jest ekstraordynaryjna. Kto mógł przewidzieć, że część związkowców i - w moim przekonaniu - dosyć cynicznie wykorzystanych przez nich nauczycieli weźmie uczniów klas maturalnych jako zakładników i doprowadzi do sytuacji, gdzie nie mamy pewności, że matury się odbędą. Stąd decyzja premiera Morawieckiego, że trzeba ten stan niepewności przeciąć i zmienić prawo w taki sposób, żeby matury mogły się odbyć - tłumaczył.
Szef Kancelarii Premiera - dzień przed rozpoczęciem obrad oświatowego okrągłego stołu - mówił, że tylko dialog może doprowadzić do rozwiązań możliwych do zaakceptowania przez wszystkie strony i do udźwignięcia przez budżet państwa.
- Jutro ważny dzień, rozpoczniemy poważną dyskusję o kolejnym etapie reformy systemu edukacji. Musimy wypracować założenia do tego kolejnego etapu reformy, musimy to zrobić w jak najszerszym konsensusie - dodał.
Przy okrągłym stole - jak mówił szef Kancelarii Premiera - zasiądą związkowcy, nauczyciele, rodzice, samorządowcy. - Spotkamy się w reprezentatywnym gronie tych wszystkich środowisk, które na temat oświaty powinny dyskutować - mówił Dworczyk. - Namawiam do tego, żebyśmy odłożyli emocje i podziały polityczne na bok, żebyśmy spotkali się i rozpoczęli dialog jutro przy okrągłym stole - dodał.
kad
REKLAMA