Wizerunek przedsiębiorcy równie ważny jak kapitał
Z jednej strony oszust i cwaniak, zły wyzyskiwacz, albo wręcz przeciwnie dobry i pracowity człowiek, ale równocześnie ofiara opresyjnego systemu administracyjno-skarbowego. Takie dwa typy wizerunku przedsiębiorców dominują w naszym życiu.
2016-11-18, 20:49
Posłuchaj
Jak mówił w Polskim Radiu 24 doktor Artur Bartoszewicz ze Szkoły Głównej Handlowej, są jedni i drudzy, ale zdecydowana większość to ci uczciwi i ciężko pracujący.
W biznesie jak w sporcie: są kibice i kibole
Jak wyjaśnia, on porównuje to postrzeganie przedsiębiorcy, tak jak w przypadku kibica i kibola.
̶ Czyli jeżeli uznamy, że kibic to ten, który kocha swoją drużynę i dba o budowę jej wartości, to oczywiście są też tacy ludzie, którzy potrafią tę drużynę zdemolować poprzez działania, które niszczą jej wizerunek – mówi gość PR24.
W biznesie większość przedsiębiorców to uczciwi biznesmeni. Ale są też „kibole”
Jak dodaje, podobnie jest w przedsiębiorczości.
REKLAMA
̶ Są ludzie i przedsiębiorstwa świetnie i uczciwie prowadzone, i to jest większość przedsiębiorców, ale są i tacy, którzy niosą w sobie patologie, ale ciężko ich nazwać przedsiębiorcami – mówi doktor Artur Bartoszewicz.
Przedsiębiorcy w Polsce są dobrze oceniani
Badania zaprezentowane ostatnio przez Pracodawców RP pokazały, że społeczny odbiór przedsiębiorców wcale nie jest wcale negatywny.
61 procent respondentów uznaje, że przedsiębiorcy są pracowici, 50 procent - że kreatywni, chociaż jednocześnie 46 procent uważa, że nie dbają o swoich pracowników.
Jak zatem przedsiębiorcy powinni budować swój wizerunek?
REKLAMA
Bardzo ważna komunikacja
Jak podkreśla ekspert, podstawą jest komunikacja w budowaniu wartości.
̶ A to się dzieje – mamy organizacje przedsiębiorców, coraz częściej współpracują one z władzą, kształtując system, w którym chcą funkcjonować, mówi gość PR24.
Dodaje, że to też umiejętność eliminowania patologicznych zachowań, czyli np. omijania prawa czy nie płacenia podatków, to też kształtowanie odpowiednich postaw społecznych.
̶ To też kreakcja nowości, która pokazuje, że przedsiębiorca wyprzedza oczekiwania i potencjał społeczeństwa – mówi.
REKLAMA
I konkluduje, że przedsiębiorcy i przedsiębiorczość potrafią zmieniać społeczeństwa, a to potrafi być docenione.
Pozytywny wizerunek buduje się też poprzez wysoką jakość produktów i świadczonych usług.
Eksperci podkreślają też, że przyczyną dynamicznego rozwoju gospodarczego Stanów Zjednoczonych i Europy był szacunek dla przedsiębiorczości, a nie wyłącznie innowacje i nauka.
Sylwia Zadrożna, jk
REKLAMA
Polecane
REKLAMA