Alior Bank stawia na małe i średnie polskie firmy
Małe i średnie przedsiębiorstwa to mniej więcej milion 800 tysięcy podmiotów, które zatrudniają ponad 6 i pół miliona pracowników i wytwarzają ponad połowę polskiego PKB.
2017-10-12, 16:36
Posłuchaj
− To coraz ważniejszy segment klientów dla sektora bankowego - mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Surdyk, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Bankowości Przedsiębiorstw w Alior Banku.
Coraz większe znaczenie małych i średnich firm w polskiej gospodarce
Jak dodaje, to jest segment, który coraz bardziej się rozwija – coraz więcej osób decyduje się na rejestrację własnej działalności gospodarczej.
Polacy też chcą zakładać własne firmy
− Według danych PARP, 20 proc. dorosłych mieszkańców Polski rozważa założenie własnej działalności gospodarczej, podczas gdy średnia dla innych krajów wynosi ok. 13 procent, tak więc ten segment jest bardzo atrakcyjny, mówi Surdyk.
Dla banków małe polskie firmy to bardzo atrakcyjny klient
− W dodatku obecnie jest dostępnych bardzo wiele programów pomocy publicznej i ze środków Unii Europejskiej – więc gwarancje, poręczenia i pożyczki, które wspierają ofertę bankową sprawiają, że segment małych i średnich firm jest bardzo atrakcyjny – mówi gość Polskiego Radia 24.
REKLAMA
Alior Bank obsługuje już 180 tys. małych firm
Sam Alior Bank obsługuje ponad 180 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw.
Na co w takim razie uwagę zwracają te firmy?
− Na 3 elementy - mówi nasz gość.
− Pierwszym jest na pewno jakość i profesjonalizm usługi w kontaktach doradców z klientami. Stąd doradcy wypracowują spersonalizowaną, indywidualną ofertę, opartą na zaufaniu i rozumieniu potrzeb firmy, specyfiki jej działalności, mówi gość Polskiego Radia.
REKLAMA
Podkreśla, że wzrasta coraz bardziej aspekt ekspercki i doradczy, rośnie dostępność do produktów bankowych, coraz większą rolę odgrywa aktywna obsługa w bankowości elektronicznej i mobilnej oraz telefonicznej.
Firmy doceniają dostępność i łatwość finansowania
W następnej kolejności, dla przedsiębiorców ważna jest dostępność i łatwość uzyskania finansowania.
Cena usług ważna dla firmy, ale musi być poparta jakością usług bankowych
W tym bardzo ważnym elementem jest cena usług bankowych, chociaż, jak podkreśla gość PR24, cena musi podążać za jakością świadczonych usług.
− Stąd, podkreśla, cena sama w sobie nie stanowi podstawowego kryterium wyboru. I dodaje, że trzeba też pamiętać, że firmy, szczególnie te małe, bardzo precyzyjnie kalkulują koszty i ceny usług.
REKLAMA
Liczy się też innowacyjność banków
− Banki muszą dziś mieć coraz bardziej innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców - przyznaje Maciej Surdyk.
I opisuje, że już dzisiaj jego bank oferuje bardzo zautomatyzowane procesy kredytowe.
Decyzja o kredycie w 30 minut
− Chcemy bardzo szybko wracać do klienta z informacją o decyzji finansowej, dla najmniejszych firm oferujemy 30 minutowy czas informacji o decyzji finansowej, a środki staramy się uruchamiać w ciągu jednego dnia, mówi gość PR24.
Jak dopowiada, jego bank integruje się z platformami elektronicznymi państwowymi, już teraz jednoosobowe firmy mogą otwierać rachunki bankowe w internecie, zintegrowane z Centralną Ewidencją Działalności Gospodarczej.
REKLAMA
Bank widzi też potencjał we współpracy ze startupami i firmami z sektora fintech.
Sylwia Zadrożna, jk
REKLAMA