more_horiz
Gospodarka

LPP sprzedaje swój rosyjski biznes Chińczykom i kończy działalność w Rosji

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 22:37
LPP poinformowało w czwartek, że zdecydowało o sprzedaży swojej działającej w Rosji spółki RE TRADING OOO konsorcjum chińskiemu (nie określonemu z nazwy). Konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP w Rosji, po 20 latach jej obecności na tym rynku.
LPP uruchomiło część swoich salonów na Ukrainie mimo, że wiele tamtejszych centr handlowych, jak te  na zdjęciu z Kijowa, zostało zniszczonych przez Rosjan
LPP uruchomiło część swoich salonów na Ukrainie mimo, że wiele tamtejszych centr handlowych, jak te na zdjęciu z Kijowa, zostało zniszczonych przez RosjanFoto: Forum/Zuma Press/Daniel Ceng Shou-Yi

Firma o zamiarze sprzedaży swoich rosyjskich spółek RE Trading OOO oraz LLC Re Development informowała 28 kwietnia. Jeszcze wcześniej informowała o zawieszeniu działania w Rosji. Nieco później – w marcu - ogłoszono, że będzie natomiast rozwijać interesy na Ukrainie. Na prośbę swoich pracowników i lokalnych władz LPP otworzył wówczas około ¼ z posiadanych tam 157 salonów sprzedaży. W Polsce LPP angażuje się w pomoc dla uchodźców z tego napadniętego kraju.

Sprzedaje sklepy, nie marki

W czwartek natomiast zarząd LPP SA poinformował, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert złożonych przez  chętnych do kupna oraz na podstawie przeprowadzonych z nimi rozmów podjęto decyzję o sprzedaży spółki RE TRADING OOO konsorcjum chińskiemu.

Jednocześnie Spółka podała, że na mocy ustaleń z  kupującym nie nabędzie on praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej.

Uśpiona sieć sklepów

Również w kwietniu firma ogłosiła, że jej sklepy w Rosji oraz tamtejsze magazyny, z którymi współpracuje są w uśpieniu. Do Rosji firma nie wysyła towarów, natomiast te, które miały być tam wysłane, będą sprzedane na innych rynkach lub przeniesione na kolejne sezony na inne rynki. LPP dodało w komunikacie, że "czeka z dalszymi decyzjami na rozwój sytuacji".

Ile wyniosą straty?

LPP dokonało w styczniu br  272,9 mln odpisów związanych z swoimi interesami na Ukrainie oraz 335 mln zł – na swoją działalność w Rosji. Te kwoty  w przybliżeniu oznaczają, że mniej więcej na tyle szacowano wówczas potencjalne straty wynikające z działalności LPP w tych krajach.

Na dzień 31 stycznia 2022 po utworzeniu wspomnianych rezerw LPP dysponowało środkami trwałymi o wartości 251 mln zł, natomiast jej zapasy w Rosji były wycenione na 925 mln zł.

Odzieżowy gigant działający na wielu rynkach

LPP to bardzo duża spółka giełdowa o rynkowej wartości ponad 18 mld zł, kontrolowana przez polski prywatny kapitał. Zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce i za granicą (kraje Europy Centralnej, Wschodniej, Zachodniej, Bałkany i Bliski Wschód). Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Czytaj także:

Projekty odzieży sporządzane są w biurach projektowych Spółki mieszczących się w Gdańsku oraz w Krakowie, a ich produkcja zlecana jest wykonawcom w Azji, Turcji oraz Polsce. Do firmy należy kilka bardzo znanych  marek odzieżowych jak: RE Kids, Cropp, House, SiNSAY oraz MOHITO, RESERVED i Tallinder. Większość marek pozycjonuje się w średnim segmencie cenowym,. Firma posiada sieć niemal 1 600 sklepów i tworzy miejsca pracy dla blisko 20 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

LPP szacuje, że w okresie luty – kwiecień tego roku miało 205 mln zł zysku EBIT i 3,42 mld zł przychodów . Oznacza to, że przychodów ciągu 12 miesięcy  wzrosły o 45 proc. natomiast zysk operacyjny - o 136 proc.


PolskieRadio24/PKJ

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem