Rośnie znaczenie mediów społecznościowych dla firm. Główne cele to marketing i rekrutacja
Niemal co piąte (18 proc.) małe, średnie i duże przedsiębiorstwo prowadziło w 2022 r. sprzedaż elektroniczną - wynika z danych GUS. Przedsiębiorcy coraz chętniej wykorzystują w działalności technologie informacyjno-komunikacyjne.
2023-10-27, 11:45
Najczęściej firmy realizowały e-sprzedaż za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji mobilnych (13 proc.). W 2023 r. stronę internetową miało dwie trzecie przedsiębiorstw (67 proc.), a ponad 4 proc. oferowało klientom aplikację do pobrania na smartfon. Z otwartych danych korzystało 15 proc., głównie duże firmy. Przedsiębiorcy korzystali przede wszystkim z danych gospodarczych i finansowych.
Media społecznościowe w biznesie
Social media służą jednak nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży. Z komunikatu PARP z sierpnia 2022 r. wynika, że rośnie popularność social commerce, czyli handlu prowadzonego bezpośrednio przez portale społecznościowe lub z minimalnym udziałem witryny sklepu internetowego, do którego media społecznościowe przekierowują.
Konkurencyjność cyfrowa
Konkurencyjność cyfrowa należy do kluczowych wymiarów konkurencyjności przedsiębiorstw, ponieważ wpływa na produktywność, inwestycje oraz zrównoważony rozwój. Z badania PIE przeprowadzonego na potrzeby MIK we wrześniu 2022 r. wynikało, że aż 28 proc. firm uruchomiło nowe kanały dystrybucji (w tym sprzedaż online) w celu zminimalizowania kosztów funkcjonowania firmy w sytuacji rosnących cen.
REKLAMA
Z badania Komisji Europejskiej (2021) wynika, że wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych przez firmy jest korzystne dla środowiska. Aż 73 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych zużywa mniej materiałów i sprzętu, 72 proc. produkuje mniej odpadów, a 70 proc. zużywa mniej energii.
- Walka z mową nienawiści w internecie. Na co pozwalają nam przepisy?
- InfoMonitor: wiele e-sklepów ma problemy z utrzymaniem się na rynku
PolskieRadio24.pl/ IAR/ PIE/ mib
REKLAMA
REKLAMA