Amica: zysk grupy wzrósł w III kw. 2015 r. o 44 proc.
Amica Wronki SA, największy polski producent sprzętu AGD, ma za sobą kolejny rekordowy okres sprawozdawczy. Dwucyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży na zachodzie, północy oraz południu Europy.
2015-11-16, 12:27
Grupa Amica zanotowała w okresie trzech kwartałów 2015 roku 1,465 mld PLN przychodów netto ze sprzedaży (+4% rok do roku), generując 120,8 mln PLN wyniku EBITDA (+15% rdr) oraz 71,1 mln PLN zysku netto (+24% rdr, 91% rezultatu z całego roku 2014). W samym III kw. 2015 roku Grupa Amica wypracowała 31,7 mln PLN zysku netto (+44% rdr) przy nieznacznie wyższych przychodach rok do roku (532,4 mln PLN).
- Z sukcesem realizujemy naszą strategię rozwoju i dywersyfikacji HIT2023, której celem jest osiągnięcie 1,2 mld EUR rocznych przychodów i 107 mln EUR wyniku EBITDA. Trzeci kwartał 2015 roku to kolejny okres, w którym zwiększamy generowane wyniki finansowe pomimo słabości rynków wschodnich. Dynamicznie rośniemy na zachodzie, północy oraz południu Europy – powiedział Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu w Amica Wronki SA.
Po trzech kwartałach br. największym rynkiem Grupy Amica pozostaje Polska (35% sprzedaży ogółem, wartościowo +9% rdr), gdzie marka Amica posiada dominujący udział w kategorii sprzętu grzejnego (34%), a szczególnie dynamicznie rośnie sprzedaż zmywarek (+53% rdr) i pralek (+32% rdr).
W Europie Zachodniej Grupa Amica zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 18% rdr (29% sprzedaży ogółem), przy czym przychody na rynku niemieckim zwiększyły się o 15% rdr, na rynku brytyjskim – o 20% rdr, a na rynku francuskim – o 36% rdr.
REKLAMA
Europa Wschodnia (w Rosji i na Ukrainie nastąpiły ilościowe spadki rynku sprzętu grzejnego o nawet 30-40%) po spadku o 29% rdr stanowiła mniej niż 18% łącznej sprzedaży. Należy podkreślić, iż Grupa Amica z ponad 11-procentowym wartościowym udziałem w rynku sprzętu grzejnego pozostaje w Rosji jednym z rynkowych liderów.
Na rynku północnym (Skandynawia), gdzie Grupa Amica zrealizowała 10% skonsolidowanej sprzedaży, wartość obrotów wzrosła o 16% rdr dzięki rosnącej sprzedaży zmywarek, kuchni wolnostojących i zmywarek, a także dzięki poszerzaniu portfolio produktowego.
W regionie południowym (7,4% ogólnej sprzedaży, wartościowo +41% rdr) szczególnie warto zwrócić uwagę na przychody z rynku rumuńskiego (+37% rdr) oraz czeskiego i słowackiego (łącznie +45% rdr).
Informacja prasowa
REKLAMA
REKLAMA