Rynek usług turystycznych rośnie jak na drożdżach
Dużo pracujemy, ale rozerwać się też lubimy. Z jednej strony rosnąca zamożność, z drugiej - moda na zdrowy styl życia przekładają się na wzrost wydatków na przyjemności i aktywne spędzanie czasu poza domem.
2018-06-12, 08:11
Posłuchaj
42 procent Polaków jest skłonna wydać na rozrywkę do 300 zł miesięcznie. Więcej niż połowa jest zwolennikami aktywnej rozrywki. Jedna trzecia wybiera relaks - powiedział na antenie radiowej jedynki w rozmowie z Aleksandrą Tycner Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń, który przeprowadził badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków”.
Dla każdego coś ekstremalnego
Co czwarty Polak chętnie wydaje do 100 zł miesięcznie na rozrywki i przyjemności - poinformował Różalski i wymienił najbardziej popularne wśród Polaków rozrywki i formy wypoczynku. Należą do nich np. tzw. city breaks, czyli krótkie wypady za miasto lub do innego miasta. Coraz większą popularność zdobywają też rozrywki kreatywne i ekstremalne, jak skoki ze spadochronem, czy jazda sportowym samochodem.
Rośnie rynek
Rzecznik prasowy Polskiej Izby Turystycznej Ewa Kubaczyk potwierdziła w rozmowie, że wyjeżdża coraz częściej coraz więcej Polaków, w tym na letnie wakacje. "To wprawdzie nie są już co najmniej dwutygodniowe wczasy, ale intensywny, pełen wrażeń i emocji tygodniowy urlop" - powiedziała Kubaczyk. Przytoczyła też dane GUS, z których wynika, że co roku 7-8 proc. Polaków więcej deklaruje, że wyjedzie na urlop.
Trzeba się zregenerować
Zmianę w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu, obserwuje się od kilku lat. Według szacunków, rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką jest obecnie w Polsce wart prawie 80 mld złotych i wciąż rośnie.
REKLAMA
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA