Rewolucja w bankowości. Chatboty przejmą stery
Rewolucję w bankowości być może już niedługo przyniesie sztuczna inteligencja. Chatboty pomagające podjąć decyzję, zapobieganie oszustwom i poprawa wydajności - to przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w sektorze bankowym, czyli szeroko pojętej umiejętności maszyn do pojmowania decyzji i uczenia się.
2018-10-23, 11:10
Posłuchaj
Dla bankowości oraz nas samych rozwój sztucznej inteligencji może oznaczać rewolucję - mówi prof. Aneta Hryckiewicz, ekspertka w dziedzinie finansów i bankowości z Akademii Leona Koźmińskiego.
- Z perspektywy sektora bankowego jest to np. usprawnienie różnych procesów, badanie zdolności kredytowej - wyjaśniła.
A z perspektywy klientów rozwój sztucznej inteligencji w sektorze bankowym to przede wszystkim lepsze rozpoznanie naszych potrzeb np. spersonalizowanie funkcjonalności i produktów.
Sztuczna inteligencja już od dawna wspomaga bankowe systemy zabezpieczeń. Jest wykorzystywana głównie w celu zmniejszenia ryzyka.
REKLAMA
- Jesteśmy na początku tej drogi, która została zapoczątkowana 10-15 lat temu kiedy faktycznie moc obliczeniowa wzrosła na tyle, że możemy w czasie rzeczywistym serwować informacje - mówi Michał Pastuszka z firmy Synerice. Jego zdaniem wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i robotyki miejsc na rynku pracy w sektorze finansowym i innych dziedzinach gospodarki będzie przybywało.
Magdalena Górnisiewicz z Państwowego Instytutu Badawczego NASK twierdzi, że zawsze istnieje ryzyko związane z nowymi technologiami. Zarówno dla klientów jak i firm. Można jednak przed tym się ustrzec.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Tomasz Matusiak, kw
REKLAMA
REKLAMA