Fiskus nie lubi polskiego cydru
Cydr zdobywa sklepowe półki. Sprzedaż mogłaby rosnąć jeszcze szybciej, gdyby nie zakaz reklamy.
2014-01-29, 08:59
Posłuchaj
Dlaczego cydr jest dyskryminowany przez fiskusa pyta Leszek Wiwała prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy./Justyna Golonko, Polskie Radio/
Dodaj do playlisty
- To jest prawdziwy hit ostatniego roku - mówią przedstawiciele branży spirytusowej. Niebawem ten lekki alkohol z jabłek może zdobyć 5 proc. polskiego rynku wyrobów winiarskich.
- Wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie przepisy dyskryminujące producentów cydru mówi Leszek Wiwała prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
Kolejne ograniczenie to zakaz reklamy.
W ubiegłym roku konsumpcja cydru w Polsce wzrosła o ponad 100%. W tym roku taką dynamikę - zdaniem przedstawicieli branży też uda się utrzymać.
REKLAMA
Statystyczny Polak wypija rocznie 98 litrów piwa i 30 MILILITRÓW cydru.
Krzysztof Rzyman/Justyna Golonko
REKLAMA