Serwisy społecznościowe: jak skutecznie trafić do użytkownika
Komercyjne oferty na portalach społecznościowych. Niby nie powinno ich tam być, bo to serwisy służące do komunikowania się, ale portale to właśnie na nich zarabiają dość spore pieniądze.
2014-10-06, 19:14
Posłuchaj
Gość audycji "Bardzo ważny projekt" Mariusz Pawełczyk z Sociomantic Labs tłumaczy, że nie możemy być tym zaskoczeni. Musimy pamiętać o tym, że celami takich serwisów zawsze będą zyski.
- Wyraźnie widzimy, że serwisy próbują poszukiwać sposobów odzwierciedlania potrzeb swoich użytkowników .Dlatego zbierają dane, patrzą co im się podoba. Tu widać kwestie związane z przekazem reklamowym. Kiedyś reklamy miały przyciągać uwagę, mrugały. Teraz serwisy idą w kierunku reklam, które są subtelne. Takich, które odzwierciedlają zainteresowania użytkowników - mówi gość Pawła Drozda.
Jego zdaniem serwisy społecznościowe idą w kierunku takich rozwiązań, które mają spowodować, że użytkownik będzie widział reklamy, które będę odzwierciedlać jego zainteresowania. - Mniejsze znaczenie ma ilość odsłon reklamy. Zyskuje na znaczeniu to, co w takiej reklamie zobaczymy. Według badań 2/3 użytkowników czuje się komfortowo, jeżeli widzi reklamę, który w sposób istotny odzwierciedla jego zainteresowania - opowiada gość audycji.
(Trójka/mp)
REKLAMA