Ruch w salonach. Polska z rekordem, ale auta ekologiczne nie mogą się u nas przebić
Zeszły rok był czwartym z rzędu, w którym Unia Europejska zamknęła sprzedaż nowych samochodów osobowych na plusie. Zadowoleni mogą być także sprzedawcy nowych aut w Polsce.
2018-01-17, 11:27
Z naszych salonów w ciągu minionego roku wyjechało ponad 486 tys. nowych aut osobowych – o prawie 17 proc. więcej niż w 2016 roku i więcej niż w rekordowym roku 2000, kiedy to polskie salony opuściło 479 tys. samochodów.
Sprzedaż rośnie, ale w Polsce auta ekologiczne daleko w tyle
Zdaniem ekspertów Exact Systems, firmy kontrolującej części motoryzacyjne, w 2018 roku rynek dalej będzie rósł, a jego najbardziej dynamicznymi segmentami będą marki premium oraz auta ekologiczne.
W uzyskaniu tak dobrego wyniku, pomógł rosnący popyt konsumpcyjny, wzmacniany programem rządowym 500+ jak i bardzo dobra sytuacja na rynku pracy. Nadal jednak niewielka jest liczba sprzedanych aut hybrydowych, elektrycznych i hybrydowych plug-in, których udział w rynku wynosi zaledwie kilka procent.
Kupują głównie firmy
Jeśli chodzi o strukturę kupujących to – ponad dwie trzecie stanowią zakupy firmowe, a tylko jeden na trzech nabywców to klient indywidualny.
REKLAMA
Najchętniej kupowaną marką samochodową wśród firm w minionym roku w Polsce była Skoda. Drugą pozycję zajął Volkswagen, a trzecią Toyota. Klienci indywidualni najchętniej wybierali Toyotę, Skodę i Opla.
Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że Europejczycy kupili w 2018 r. ponad 15 mln aut osobowych, czyli o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
ak, NRG
REKLAMA