Sprzedaż bezpośrednia - branża zdominowana przez kobiety
"Proste zasady. Unikalne korzyści" - pod takim hasłem branża sprzedaży bezpośredniej obchodzi dziś swoje doroczne święto. Pracują w niej przede wszystkim kobiety ze średnim i wyższym wykształceniem, a ponad połowa oferowanych produktów to kosmetyki, choć ich udział systematycznie maleje - wynika z badań przeprowadzonych przez agencję IPSOS w Polsce.
2018-10-23, 17:49
Posłuchaj
Kobiety stanowią 90 procent osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednia. Większość ma od 25 do 44 lat - mówił w radiowej Jedynce w rozmowie z Aleksandrą Tycner Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Branża rośnie
Badania pokazały, że branża urosła o 4 procent w stosunku do poprzedniego roku. "Ogólna liczba sprzedawców w branży wynosi prawie milion" - dodał Mirosław Luboń.
"Rynek kosmetyków stanowi w Europie nieco ponad 30 procent, w Polsce one ciągle dominują" - stwierdziła Ewa Kudlińska-Pysz przewodnicząca zarządu Stowarzyszenia.
Problemem, który kładzie się cieniem na całą branżę są nieuczciwe firmy i sprzedawcy. Nawet, jeśli ktoś nie kupuje w tym systemie, to czasem zetknął się z podejrzanymi praktykami.
Skarg niewiele
"Tego typu praktyki nie mają z branżą nic wspólnego. Sprzedaż bezpośrednia z zasady jest etyczna i bezpieczna" - podkreśliła Ewa Kudlińska-Pysz.
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej grupuje kilkadziesiąt firm, których udział w rynku tej branży stanowi 65 procent.
Stowarzyszenie podkreśla, że wobec jego członków nie zdarzają się w ogóle skargi do UOKiK czy Federacji Konsumentów.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA